Dit schijnt dé truc voor een goede nachtrust te zijn

Kriebelig, dat wel.
Dit schijnt dé truc voor een goede nachtrust te zijn

Als je je 's nachts weer eens afvraagt hoe je dit keer in slaap kunt vallen, dan hebben wij misschien het antwoord voor je. Natuurlijk kan slaaptherapie, schaapjes tellen of slaapmeditatie helpen, maar misschien is het de moeite waard om deze simpele truc te proberen. 

Onderzoek

Volgens een nieuw onderzoek, schijnt het dragen van een wollen pyjama hét geheim van een goede nachtrust te zijn. Australische wetenschappers ontdekten dat je tijdens het dragen van een wollen pyjama je lichaam in de 'thermische comfortzone' blijft. Enne, dat resulteert in een rustige slaap. 

Lees ook: Science says: je kunt beter naast een hond slapen dan naast een mens

Slapen

Ze ontdekten dat studenten (van in de twintig) die merinoswol naar bed droegen, vier minuten sneller in slaap vielen dan studenten die dat niet deden. De groep die dit niet droeg, hadden 15 minuten nodig om in slaap te dommelen, terwijl de wollen dragers binnen 11 minuten al in dromenland waren.

Ouderen 

Deelnemers tussen de 65 en 70 jaar die een wollen pyjama droegen, sliepen binnen 12 minuten. De niet-wol dragende deelnemers hadden 22 tot 27 minuten nodig om in slaap te kunnen vallen. 

"Niet zo lang geleden was slapen onder wollen beddengoed de norm en de wetenschap herontdekt nu de voordelen van het slapen in wol", zegt onderzoeker dr. Paul Swan van de Universiteit van Sydney

window._taboola = window._taboola || []; _taboola.push({ mode: 'alternating-thumbnails-a', container: 'taboola-below-article-5dce874a0ec5c', placement: 'Below Article Thumbnails 2', target_type: 'mix' });