Zó blijf je gemotiveerd en behaal je je doelen

Take notes.
Zó blijf je gemotiveerd en behaal je je doelen

Het bereiken van je doelen is niet altijd gemakkelijk. Daarom is het belangrijk om te weten hoe je gemotiveerd kan blijven als het gaat om wat je op de lange termijn wilt bereiken. En in een wereld met meer afleidingen dan ooit tevoren kan het des te moeilijker zijn om gefocust en productief te blijven.

1. Ga er niet van uit dat geld je zal motiveren

Veel mensen denken dat geld alleen al genoeg zal zijn om hen te motiveren, en hoewel dat in eerste instantie misschien wel het geval is, is het erg moeilijk om de financiële motivatie te behouden. Dit is vooral het geval als je niet blij bent met het werk dat je doet. Je zult merken dat geen enkel bedrag de moeite waard is om delen van je leven in te nemen voor een baan die niet overeenstemt met wie je bent en wat je leuk vindt. Dus wees trouw aan jezelf als het gaat om het stellen van doelen!

Lees ook: Zó overleef je de werkdag met een kater

2. Wees er zeker van dat het jouw doelen zijn

Soms stellen we doelen op basis van wat we denken dat we 'zouden moeten' doen. Of we baseren ze op wat andere mensen zeggen. Zorg ervoor dat je achter iets aangaat wat jij wil en wat je gelukkig maakt - dit kan het verschil maken.

3. Visualiseer je resultaten

Het is belangrijk om het eindresultaat te visualiseren en hoe het zal zijn als je je einddoel bereikt hebt. Bedenk dus dat de weg ernaar toe enorm zwaar kan zijn, maar denk ook aan het gevoel van verlichting dat het je zal geven als je het behaald hebt.

4. Wees consequent 

Het kan helpen om elke dag één actie te ondernemen. Ook als je helemaal niet in de stemming bent, doe dan één klein proactief ding dat je naar je uiteindelijke doel zal leiden - ook al is het maar een post op.

5. Opsplitsen 

Het kan helpen om je doel op te te splitsen in kleinere, meer taak georiënteerde doelen. Als je bijvoorbeeld je kast gaat opruimen, begin dan met het zeggen van: "Eerst ga ik mijn schoenen uitzoeken, dan hang ik m'n truien op en dan begin ik pas aan de accessoires." Deze methode kan zelfs de grootste taak beter beheersbaar maken.

6. Maak je geen zorgen over wat je niet kunt controleren

Concentreer je liever op het werk waar je wel grip op hebt dan op hetgeen wat je niet onder controle kunt hebben. Dus als je vaak in de stress schiet door "wat als" vragen, laat het gaan en focus op het werk dat je wel kunt beheersen.

window._taboola = window._taboola || []; _taboola.push({ mode: 'alternating-thumbnails-a', container: 'taboola-below-article-5dd1ac0c5bec4', placement: 'Below Article Thumbnails 2', target_type: 'mix' });