Dit jaar komt 'Generatie Z' op de werkvloer. Opgegroeid in een wereld van technologie, waardoor zij psychologisch het meest verschillen van andere generaties. En dat betekent dat we ook het een en ander kunnen leren.
1. Social mediaprofessional
Instagram én Twitter zijn niet alleen voor selfies of voor het volgen van bekendheden. Steeds meer bedrijven promoten hun bedrijf via social media. Zie wat je concurrenten doen en blijf op de hoogte van het nieuws uit je sector.
Lees ook: Ontslagen? Zo ga je ermee om
2. Denk out of the box
Loop je vast met een taak, kom je er in vergaderingen niet uit of ben je de procedures die de helft van je dag in beslag nemen zat? De kans is groot dat je stagiair weet hoe je je to-do lijst met behulp van een handige app kan terugbrengen naar 5 seconden.
3. Perspectief
Deze generatie is opgegroeid met 9/11, de oorlog in Irak en de recessie. Ze hebben meer wereldconflicten en negativiteit gezien in hun kindertijd, dan ieder van ons. Dit betekent dat ze veel kalmer zijn in tijden van crisis.
4. Jonger publiek
Vertel je nog steeds dat je wenkbrauwen 'on fleek' zijn? Don't. Als je bedrijf een jongere doelgroep wilt aanspreken, kun je dit natuurlijk het beste aan iemand vragen uit dezelfde generatie. Vraag aan je stagiaire wat de laatste afkortingen van bepaalde woorden zijn en speel in op het jongere publiek.
5. Vraag om advies
Als je indruk wil maken op een nieuwe klant die zich vooral richt op een jongere doelgroep, vraag je stagiair om advies. Het proberen waard, toch?
- Marie Claire UK
- The Devil Wears Prada