De mode-industrie is hard op weg naar een duurzamere toekomst

Ever Evolving Talks geeft inzicht en richting.
De mode-industrie is hard op weg naar een duurzamere toekomst

De mode-industrie inzicht en richting geven in de toekomst dat is het doel van Ever Evolving Talks by Calik Denim. Afgelopen dinsdag vond het tweede event plaats en werden er onderwerpen als transparantie, blockchain, de GEN Z consument, klimaatverandering én duurzame mode besproken.

Wereld veranderen

Door een live platform te creëeren, werden er gedachten en ideeën gedeeld. Het is een podium voor toekomstige inzichten. De talk heeft niet alleen impact op de mode-industrie, ook andere industrieën zijn op zoek naar originele ideeën en innovaties om een duurzame toekomst te bouwen.

“Nu in het tweede jaar, is Ever Evolving Talks van Calik Denim uitgegroeid tot een platform waar we verschillende standpunten, ervaringen en de toekomst samenbrengen in een snelkookpan van ideeën en gedurende een inspirerende en tot nadenken stemmende dag presenteren. We raken daarbij veel verschillende gebieden; de toekomst, onze planeet, innovatie, nieuwe technologieën en duurzaamheid, en houden focus op nieuwe generaties en consumentengedrag, wereldwijde trends en samenwerkingen. Het evenement verwelkomt publiek uit zowel de denimwereld als andere internationale sectoren. Iedereen die deel uitmaakt van de modewereld – of die daar zijdelings mee te maken heeft – kan deelnemen. Merken, kledingfabrikanten, leveranciers, de pers, academici en studenten... Door die breedte geloven wij in het belang van dit evenement. De gezamenlijke waarden en ideeën van al die mensen, zullen zowel de sector als de wereld waarin we leven ten goede komen", aldus Fatih Dogan, CEO van Calik Denim. 

Lees ook: Slow down: dit zijn onze favoriete duurzame merken

Generaties 

Gedurende de dag waren er diverse lezingen, waar onder die van Matt Britton, die de verbinding maakte tussen de consumentencultuur van de Millenial- en GEN Z-generatie, en zakelijke trends van morgen. "Grote bedrijven verhuizen naar steden om dichter bij hun consumenten te staan en de jonge consumenten willen de CEO van zichzelf zijn", aldus Britton. “GEN Z heeft alles wat GEN Y had en meer, ze zijn de meest geavanceerde consument ooit. TV is voor hen eigenlijk een gigantische iPad aan je muur."

Transparantie 

"Wij geloven dat elk product voorzien moet zijn van toegankelijke en betrouwbare informatie over de oorsprong, de reis die het heeft gemaakt en de impact die het heeft gemaakt. Technologie kan een geweldig merk in staat stellen om met integriteit hun toeleveringsketen volledig transparant te maken. Als materialen onbekend zijn en niet gewaardeerd worden, gaat hun impact verloren", aldus Jessi Baker, oprichter en CEO van Procenance.

Denimproducent 

Het van oorsprong Turkse bedrijf, Calik Denim, is één van de grootste spelers op het gebied van denim. Met kantoren wereldwijd richten zij zich voornamelijk op het duurzaam produceren van denim. Het bedrijf werkt met merken en bedrijven als Diesel, Armani, Acne, H&M, ZARA, Calvin Klein en nog veel meer. 

Benieuwd naar de talks? Klik "hier" om beeld en geluid materiaal te bekijken. 

window._taboola = window._taboola || []; _taboola.push({ mode: 'alternating-thumbnails-a', container: 'taboola-below-article-5dce7e3994778', placement: 'Below Article Thumbnails 2', target_type: 'mix' });