Vreselijke bazen, iedereen kent wel iemand die er mee te maken heeft gehad of misschien heb jezelf de werk hel moeten overleven. Een vervelende werkgever hebben is geen pretje, maar het blijkt dat dat andersom ook zo is.
Onderzoek
In een onderzoek werden 500 kleine en middelgrote ondernemers gevraagd naar hun werknemers en hun slechtste gewoontes. De beste manier om je baas echt te irriteren was het hebben van een slechte houding tegenover het werk. Meer dan de helft van de geïnterviewden zei dat het de slechtste eigenschap is die een werknemer kan hebben. Liegen over voltooid werk kwam op de tweede plek met 34% en werknemers die niet kunnen samenwerken met andere collega's kwam op de derde plaats met 22%.
Lees ook: Deze leugens worden het vaakst verteld op werk
De slechtste gewoontes van werknemers
1. Een negatieve houding
2. Liegen over hun banen in het verleden
3. Weigering om als team te werken
4. Slechte manieren
5. Ongeorganiseerd zijn
6. Te veel tijd besteden aan sociale media
7. Te veel tijd doorbrengen op hun telefoon
8. Slechte hygiëne
9. Onwetendheid
10. Uitstel van werkzaamheden
11. Roddelen
12. Slechte grammatica en spelling
13. Slechte telefooncommunicatie
14. Excuses maken voor vertraging
15. Slechte e-mail communicatie
16. Onjuist gekleed gaan
17. Te veel/onzinvolle vergaderingen organiseren
18. Voortdurend om hulp vragen
19. Overal 'ja' op zeggen
20. Gebruik van de printer/kantoorbenodigdheden voor persoonlijke redenen
Positief
Er werd ook gevraagd welke kwaliteiten zij het meest waarderen. Het bleek dat ze een positieve houding het belangrijkste vinden. Wat best logisch is aangezien een negatieve houding boven aan de lijst staat. Op nummer twee 'mensen die hun ideeën effectief kunnen communiceren'. Degenen die verder gaan dan hun functieomschrijving om taken uit te voeren, worden ook zeer op prijs gesteld. Gevolgd door werknemers die hun problemen onderling kunnen oplossen.
- Marie Claire UK
- Set It Up