Deze eigenschappen vinden werkgevers het vervelendst

Herken jij jezelf erin?

Deze eigenschappen vinden werkgevers het vervelendst

Vreselijke bazen, iedereen kent wel iemand die er mee te maken heeft gehad of misschien heb jezelf de werk hel moeten overleven. Een vervelende werkgever hebben is geen pretje, maar het blijkt dat dat andersom ook zo is.

Onderzoek

In een onderzoek werden 500 kleine en middelgrote ondernemers gevraagd naar hun werknemers en hun slechtste gewoontes. De beste manier om je baas echt te irriteren was het hebben van een slechte houding tegenover het werk. Meer dan de helft van de geïnterviewden zei dat het de slechtste eigenschap is die een werknemer kan hebben. Liegen over voltooid werk kwam op de tweede plek met 34% en werknemers die niet kunnen samenwerken met andere collega's kwam op de derde plaats met 22%.

Lees ook: Deze leugens worden het vaakst verteld op werk

De slechtste gewoontes van werknemers 

1. Een negatieve houding

2. Liegen over hun banen in het verleden

3. Weigering om als team te werken

4. Slechte manieren

5. Ongeorganiseerd zijn

6. Te veel tijd besteden aan sociale media

7. Te veel tijd doorbrengen op hun telefoon

8. Slechte hygiëne

9. Onwetendheid

10. Uitstel van werkzaamheden

11. Roddelen

12. Slechte grammatica en spelling

13. Slechte telefooncommunicatie

14. Excuses maken voor vertraging

15. Slechte e-mail communicatie

16. Onjuist gekleed gaan

17. Te veel/onzinvolle vergaderingen organiseren

18. Voortdurend om hulp vragen

19. Overal 'ja' op zeggen

20. Gebruik van de printer/kantoorbenodigdheden voor persoonlijke redenen

Positief

Er werd ook gevraagd welke kwaliteiten zij het meest waarderen. Het bleek dat ze een positieve houding het belangrijkste vinden. Wat best logisch is aangezien een negatieve houding boven aan de lijst staat. Op nummer twee 'mensen die hun ideeën effectief kunnen communiceren'. Degenen die verder gaan dan hun functieomschrijving om taken uit te voeren, worden ook zeer op prijs gesteld. Gevolgd door werknemers die hun problemen onderling kunnen oplossen. 

Carriere
  • Marie Claire UK
  • Set It Up