Het Super Bowl-effect: de mode-score van hét sportevent van het jaar

Een happening op meerdere fronten.

De Super Bowl is meer dan een sportevent, het is een happening op meerdere fronten. Want wat gebeurt er als een celebrity of sporter een bepaald kledingstuk draagt tijdens zo’n big event? Juist, dan schieten de zoekopdrachten naar dat item door het dak. Het is je vast niet ontgaan dat de Tampa Bay Buccaneers en Tom Brady er met de winst vandoor gingen, maar welke modemerken scoorden goed afgelopen weekend? Dat onderzoek kun je overlaten aan modezoekmachine Lyst. And the winner’s are…

Blazers: 1-0 voor Givenchy

De prestigieuze eer voor de halftime show was dit jaar in handen van The Weeknd, die in een glitterblazer van Givenchy al zijn hits moeiteloos aan elkaar reeg. Binnen 24 uur steeg het aantal zoekopdrachten naar pakken, blazers en overhemden van merk Givenchy met 40%. Zoekopdrachten naar met kristallen versierde blazers stegen met 41%, en het aantal paginaweergaven voor rode mannenblazers nam met 19% toe. In the pocket voor Givenchy.

Meer dan een influencer: 1-0 voor Amanda Gorman

Amanda Gorman – je weet wel, de 22-jarige dichter die ieders hart veroverde tijdens de inauguratie van president Joe Biden – droeg een gedicht voor in een blauwe Moschino-jas. Na haar optreden werd binnen een etmaal 94% vaker gezocht naar jassen van dit merk. De vraag naar blauwe jassen in het algemeen steeg met 10%. Amanda Gorman mag dan wel geen influencer zijn, haar feilloze gevoel voor stijl blijft niet onopgemerkt. Tijdens de inauguratie eind januari droeg ze een haarband. Wat denk je? Sindsdien is de vraag naar haarbanden met 40% gestegen.

Amanda Gorman | BrunoPress

Lekker printje: 1-0 voor pied-de-poule

Vorig jaar stond Jennifer Lopez op het podium tijdens de halftime show. In de categorie cheeren voor je collega; dit jaar zat ze in het publiek om The Weeknd te supporten. Voor deze gelegenheid droeg ze een full Louis Vuitton-look. Een legging plus matching crop top en een blazer in pied-de-poule. Dankzij J. Lo werd er 10% vaker gezocht naar pied-de-poule items, en 24% vaker naar deze outfit van Louis Vuitton.

Gelaarsde look: 1-0 voor Dior

Voorafgaand aan de match was Miley Cyrus te zien in een pre-game-event op TikTok. Ze droeg een Gucci t-shirt, dat 10% vaker bekeken werd na haar show en Dior-laarzen met gesp die maar liefst 65% gezocht werden nadat Miley ze droeg. Laarzen met gesp in general stonden in de plus na het event, er werd 40% vaker naar gezocht.

Mannenzaken: 1-0 voor bomberjacks & backpacks

Alle ogen waren de dagen voor game day gericht op sportheld Tom Brady. Toen hij een beige Tom Ford-bomberjack droeg, steeg dit item 20% in populariteit. Quarterback Patrick Mahomes speelde influencer voor Gucci-rugzakken: het aantal paginaweergaven steeg met 28% na zijn verschijning.

Bron: Marjolein Vermeij, Lyst | Beeld: BrunoPress, Instagram

Laatste nieuws