doDisplay('div-gpt-ad-MarieClaireNL_below_menu_allpages');

Vijf makkelijk te voorkomen fouten als je gaat hardlopen in de winter 

Dit is het beste tijdstip om een wandeling te maken 

Tijd voor een stroll around the block.
doDisplay('div-gpt-ad-MarieClaireNL_below_image_article');
beste tijdstip wandelen

We nemen wandelen tegenwoordig more seriously than ever. Om in lockdowntijden toch aan wat beweging te komen, gaan we veel vaker een blokje om. Wil je volop profiteren van de voordelen van je dagelijkse stroll down the block? Dan kun je het beste na de grootste maaltijd van de dag een wandeling maken.

doDisplay('div-gpt-ad-MarieClaireNL_in-content_top_article');

Gezondheidsboost

Het heeft een positief effect op je gezondheid als je twintig minuten na het nuttigen van je grootste maaltijd een wandeling gaat maken. Dit blijkt uit onderzoek uitgevoerd door National Library of Medicine National Institutes of Health.

Volgens de onderzoekers zou een ommetje na deze maaltijd je spijsvertering de grootste boost geven. Ook helpt het om je bloeddruk en bloedsuikerspiegel op peil te houden en het is goed voor je hartgezondheid. Klinkt niet gek, right?

Brandend maagzuur

Voor het onderzoek werd het gedrag van verscheidene Chinese diabetici met type 2 onder de loep genomen. Zij wandelden na hun diner 20 minuten stevig op een loopband en dit bleek een positief effect te hebben op hun gemiddelde bloedglucosepiek. Die daalde namelijk.

Niet alleen voor diabetici bleek wat mouvement na het eten goed te zijn. Ook mensen die vaak last hebben van brandend maagzuur hebben er baat bij. Maakten de participanten die regelmatig last hebben van brandend maagzuur direct na de maaltijd een wandeling? Dan was de kans 12 procent kleiner dat ze last zouden krijgen van gastro-refluxklachten, zoals de medische term daarvoor luidt.

doDisplay('div-gpt-ad-MarieClaireNL_in-content_bottom_article');