doDisplay('div-gpt-ad-MarieClaireNL_below_menu_allpages');

Kleine mindset veranderingen die een positief effect op je gezondheid en geluk hebben 

3 makkelijke manieren om de coronasleur wat te verminderen

Zo kun je je humeur een steuntje in de rug geven.
doDisplay('div-gpt-ad-MarieClaireNL_below_image_article');
sleur

Geen etentjes buiten de deur kunnen doen, geen filmpje kunnen pakken en niet eens vrienden en familie kunnen knuffelen. De coronacrisis houdt ons nog altijd in z’n ban en dat zijn we behoorlijk zat. Ervaar jij momenteel ook dat meh-gevoel? Probeer dat dan op deze simpele manieren wat tegen te gaan.

doDisplay('div-gpt-ad-MarieClaireNL_in-content_top_article');

Geef je huis een opruimbeurt 

Grote kans dat je momenteel veel minder visite krijgt dan normaal. De urgentie om dingen dan meteen op te ruimen neemt af, waardoor je appartement sneller rommelig is. Neem je huis onder handen door alles op te ruimen, maar door ook dingen uit te zoeken. Gebruik je het niet? Draag je het niet? Of was je het bestaan ervan volledig vergeten? Overweeg dan om het weg te gooien of om iemand anders er blij mee te maken.

Eet jezelf gezond(er)

Not to state the obvious, maar je kunt je een stuk beter en energieker voelen als je gezond eet. Daarnaast heeft de juiste voeding ook een groot effect op onze gemoedstoestand. Concreet gezegd: het eten dat we kiezen kan ons in stressvolle periodes nog onrustiger doen voelen, óf het kan ons juist een positieve boost geven.

Heb je momenteel last van een sleurgevoel? Sla je ontbijt dan zeker niet over. Als je dit wel doet, daalt je bloedsuikerspiegel verder en hierdoor kun je je neerslachtig en lusteloos voelen. Ontbijt daarom het liefst binnen een uur nadat je opstaat en stel een gezond ontbijt samen dat bestaat uit gezonde vetten, vezels en eiwitten.

Ook zou je bosbessen in je voedingsschema kunnen opnemen. Dit fruit is rijk aan flavonoïden en die helpen om je stemming te reguleren. Bonus: ze vertragen ook het verouderingsproces. Daarnaast kunnen bladgroenten je meer energie geven, want die zijn rijk aan het mineraal magnesium.

Las een digitale detox in

Zeker nu we behoorlijk beperkt zijn in dingen ondernemen, grijpen we veel vaker naar onze telefoon om (vaak doelloos) door social media te scrollen. We hebben het gevoel dat we dit vermakelijk vinden, maar experts stellen juist dat dit een negatief effect op je humeur heeft. Een digitale detox inlassen is dus helemaal zo’n slecht idee niet.

Nu kunnen we ons voorstellen dat een digitale detox - zeker in pandemietijden - niet zo makkelijk is gedaan als gezegd. Je zou daarom ook even flink de bezem door je Instagramaccount kunnen halen. Ontvolg mensen wiens posts jou een negatief gevoel bezorgen en probeer een tijdlimiet voor jezelf te stellen wanneer het op scrollen op social media aankomt.

doDisplay('div-gpt-ad-MarieClaireNL_in-content_bottom_article');