doDisplay('div-gpt-ad-MarieClaireNL_below_menu_allpages');
@media (max-width: 679px){#fig-60cf19ea25980 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60cf19ea25980 img{#fig-60cf19ea25980 img.lazyloading{width: 65px;height: 65px;}}@media (min-width: 680px)#fig-60cf19ea25980 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60cf19ea25980 img{#fig-60cf19ea25980 img.lazyloading{width: 65px;height: 65px;}}

Onthuld: is een sportbeha nou wel of niet belangrijk?

Ai: deze dingen kun je beter niet voor een work-out doen

6 dingen die je beter niet kunt doen.
doDisplay('div-gpt-ad-MarieClaireNL_below_image_article');
@media (max-width: 679px){#fig-60cf19ea267a8 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60cf19ea267a8 img{#fig-60cf19ea267a8 img.lazyloading{width: 470px;height: 470px;}}@media (min-width: 680px) and (max-width: 680px){#fig-60cf19ea267a8 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60cf19ea267a8 img{#fig-60cf19ea267a8 img.lazyloading{width: 624px;height: 624px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-60cf19ea267a8 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60cf19ea267a8 img{#fig-60cf19ea267a8 img.lazyloading{width: 1290px;height: 726px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-60cf19ea267a8 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60cf19ea267a8 img{#fig-60cf19ea267a8 img.lazyloading{width: 948px;height: 533px;}}Ai: deze dingen kun je beter niet voor een work-out doen

Sporten is goed voor je lichaam en je gezondheid. Toch kan het minder effectief zijn wanneer je voor het sporten de verkeerde dingen doet. En dat zijn een aantal zaken die de meesten wel in hun dagelijkse routine hebben opgenomen. Wist je bijvoorbeeld dat je geen koffie moet drinken voor het sporten? Dit, en vijf andere dingen zetten we op een rijtje.

doDisplay('div-gpt-ad-MarieClaireNL_in-content_top_article');

Koffie drinken

Sporten is goed voor je lichaam en je gezondheid. Toch kan het minder effectief zijn wanneer je voor het sporten de verkeerde dingen doet. En dat zijn een aantal zaken die de meesten wel in hun dagelijkse routine hebben opgenomen. Wist je bijvoorbeeld dat je geen koffie moet drinken voor het sporten? Dit, en vijf andere dingen zetten we op een rijtje.

Pittig of veel eten

Een zware of pittige maaltijd nuttigen is niet de beste tip voor een work-out. Door het gestuiter en gespring, zorgt een volle maag voor een hoge zuurgraad. Hierdoor kun je last van maagzuur krijgen en dat kan ervoor zorgen dat je moet braken. Ook is je lichaam tijdens de work-out druk bezig met het verteren van voedsel. En dit is eigenlijk een grote aanslag op je lichaam. Het kost namelijk een hoop energie. Eet daarom enkele uren voor het sporten alleen lichte voedingsmiddelen.

Make-up dragen

Make-up aanbrengen voor het sporten is niet alleen zonde van je make-up, maar ook slecht voor je huid. Door het zweten gaan je poriën namelijk open en hierdoor raken ze meteen verstopt door alle lagen make-up en dat zorgt voor mee-eters. Daarnaast verdampt make-up het zweet en wordt je gezicht een broedplaats van bacteriën. Hierdoor kun je andere delen van je lichaam besmetten wanneer je aan je gezicht zit. Daar wordt je huid niet vrolijk van.

Heel veel water drinken

Water zorgt ervoor dat je lichaam niet uitdroogt. Toch kun je ook te veel water binnenkrijgen. Probeer daarom maximaal twee uur voor het sporten een flesje water te drinken. Anders is de kans aanwezig dat je het water tijdens de work-out voelt klotsen en heb je een grotere kans op kramp.

Vieze sportkleding dragen

Hoe makkelijk het ook lijkt om dezelfde sportkleding van een workout eerder te dragen, het is eigenlijk heel slecht voor je. Sportkleding kan door het oude zweet gaan irriteren en gaan stinken. Ook zorgt het ervoor dat je rode irritaties op je huid krijgt. Draag daarom nooit dezelfde sportkleding twee keer of koop meerdere setjes zodat je ongestoord kunt sporten.

Sex hebben

Sex heeft een groot invloed op je work-out. Tijdens de daad gebruik je namelijk veel energie. Ook komt er een hormoon vrij dat oxytocine heet. Dit hormoon zorgt ervoor dat je na de sex ontspannen en relaxed bent. Wanneer je gaat trainen, zal het daarom een stuk lastiger zijn om in het ritme van een les te komen.