doDisplay('div-gpt-ad-MarieClaireNL_below_menu_allpages');
@media (max-width: 679px){#fig-60cf0377c7ec2 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60cf0377c7ec2 img{#fig-60cf0377c7ec2 img.lazyloading{width: 65px;height: 65px;}}@media (min-width: 680px)#fig-60cf0377c7ec2 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60cf0377c7ec2 img{#fig-60cf0377c7ec2 img.lazyloading{width: 65px;height: 65px;}}

Aha! Zo donker moet je slaapkamer écht zijn voor een goede nachtrust

Door deze 3 dingen te doen ontstress je jezelf in het weekend

Zodat je aankomende week weer fris en vol motivatie begint.
doDisplay('div-gpt-ad-MarieClaireNL_below_image_article');
@media (max-width: 679px){#fig-60cf0377c8f90 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60cf0377c8f90 img{#fig-60cf0377c8f90 img.lazyloading{width: 470px;height: 470px;}}@media (min-width: 680px) and (max-width: 680px){#fig-60cf0377c8f90 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60cf0377c8f90 img{#fig-60cf0377c8f90 img.lazyloading{width: 624px;height: 624px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-60cf0377c8f90 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60cf0377c8f90 img{#fig-60cf0377c8f90 img.lazyloading{width: 1290px;height: 726px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-60cf0377c8f90 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60cf0377c8f90 img{#fig-60cf0377c8f90 img.lazyloading{width: 948px;height: 533px;}}ontstressen weekend

Ben je doordeweeks ook een harde werker? Vergeet dan niet om je nodig rustmomenten te pakken, zodat je je kunt opladen voor een nieuwe dag én nieuwe week. Zie elk weekend als een mini-vakantie waar je het meeste uit wilt halen. Nee, niet door alleen maar leuke dingen te doen, maar door vooral te relaxen.

doDisplay('div-gpt-ad-MarieClaireNL_in-content_top_article');

Noodzakelijk

Dat rustmomenten noodzakelijk zijn, bevestigt een onderzoek – gepubliceerd in Journal of Organizational Behavior. Uit de resultaten blijkt dat je jezelf beter kunt voelen door je even mentaal af te sluiten van je werk. Zo presteer je de week erop beter. Hoe je dit het beste kunt doen? We geven je drie tips!

doDisplay('div-gpt-ad-MarieClaireNL_in-content_middle_article');

1. Zet je e-mailnotificaties uit

Het is natuurlijk ontzettend handig dat je mail ook binnenkomt op je telefoon die je de hele dag binnen handbereik hebt. Maar daar zit ook het gevaar in: juist omdat je 'm altijd bij je hebt, kun je ook altijd geconfronteerd worden met werkzaken – dus ook als je vrij bent.

2. Vroeg uit de veren

Dit zijn dé momenten dat je uit kunt slapen, maar probeer toch om er een beetje vroeg uit te gaan. We zeggen niet dat jij je wekker ellendig vroeg moet zetten, maar blijf er niet tot 12.00 uur in liggen. Zo wordt de biologische klok niet verstoord en is het opstaan op de maandagochtend minder lastig.

3. Ga naar buiten

Vooral met de frisse buitenlucht van nu is het heerlijk om een boswandeling te maken of buiten te sporten. Wat beweging houd je fit en de frisse lucht zorgt voor nieuwe energie.

doDisplay('div-gpt-ad-MarieClaireNL_in-content_bottom_article');