doDisplay('div-gpt-ad-MarieClaireNL_below_menu_allpages');

Dit is wat je beter wel en niet kunt doen tijdens tropische temperaturen

Een paar tips zodat je de warme dagen doorkomt.
doDisplay('div-gpt-ad-MarieClaireNL_below_image_article');
@media (max-width: 679px){#fig-6101066030612 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6101066030612 img{#fig-6101066030612 img.lazyloading{width: 470px;height: 470px;}}@media (min-width: 680px) and (max-width: 680px){#fig-6101066030612 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6101066030612 img{#fig-6101066030612 img.lazyloading{width: 624px;height: 624px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-6101066030612 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6101066030612 img{#fig-6101066030612 img.lazyloading{width: 1290px;height: 726px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-6101066030612 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6101066030612 img{#fig-6101066030612 img.lazyloading{width: 948px;height: 533px;}}tropisch warm

De afgelopen tijd konden we genieten van tropische temperaturen. En hoewel het even geregend heeft, wordt het direct klam en broeierig in Nederland. De aankomende tijd belooft het nog steeds warm te blijven, maar om eerlijk te zijn kunnen we hier niet altijd even goed mee omgaan. Daarom een paar tips voor je op een rij, zodat je deze warme dagen doorkomt. You're welcome!

doDisplay('div-gpt-ad-MarieClaireNL_in-content_top_article');

1. Hydrateren is key

Het is altijd belangrijk om te zorgen dat je voldoende water drinkt op een dag. Als het zo warm is als deze dagen, dan wordt dat nog belangrijker. Je zweet veel, en zo verlies je veel vloeistoffen uit je lichaam. Dat moet je dus aanvullen. Ook belangrijk: van alcohol droog je juist uit. Kies dus net iets vaker voor een flesje spa dan een gouden pilsje.

doDisplay('div-gpt-ad-MarieClaireNL_in-content_middle_article');

2. Span je niet te hard in

Zoals je in de winter vaak maar beter in beweging kunt blijven om jezelf warm te houden, geldt in de zomer het tegenovergestelde. Houd je hoofd (en je lichaam) koel door je vooral niet te hard in te spannen. Moet je toch sjouwen met boodschappen of wil je toch graag sporten? Doe dit dan ‘s ochtends vroeg of laat op de avond.

3. Warm douchen

Dit klinkt heel tegenstrijdig, maar toch is het zo. Koud water is goed voor de doorbloeding van je lichaam. Hartstikke fijn, maar niet als je het heet hebt. Het betekent namelijk ook dat je al snel na je douche weer staat te zweten. Neem in plaats hiervan een warme douche. Dat opent de poriën en helpt je lichaam afkoelen.

4. Een koel huis

Niet alle huizen zijn even goed geïsoleerd. Afhankelijk van je energielabel kan het een koud kunstje zijn om de hitte buiten te houden, of je hebt er juist de handen vol aan. Het helpt vaak al om gordijnen te sluiten voor ramen waar de zon op staat. Houd ramen en deuren ook zoveel mogelijk dicht als je al goed geïsoleerd woont. Loopt de temperatuur in huis overdag toch op? Zet dan ‘s avonds laat of ‘s ochtends vroeg zoveel mogelijk tegen elkaar open. Zo kun je toch nog een beetje afkoelen.

doDisplay('div-gpt-ad-MarieClaireNL_in-content_bottom_article');