doDisplay('div-gpt-ad-MarieClaireNL_below_menu_allpages');
@media (max-width: 679px){#fig-6108089dbb595 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6108089dbb595 img{#fig-6108089dbb595 img.lazyloading{width: 65px;height: 65px;}}@media (min-width: 680px)#fig-6108089dbb595 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6108089dbb595 img{#fig-6108089dbb595 img.lazyloading{width: 65px;height: 65px;}}

Zo vraag je je baas om een mental health day 

Waarom je je ochtend met deze ademoefening wilt beginnen

Een goede start van je dag. 
doDisplay('div-gpt-ad-MarieClaireNL_below_image_article');
@media (max-width: 679px){#fig-6108089dbdb68 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6108089dbdb68 img{#fig-6108089dbdb68 img.lazyloading{width: 470px;height: 470px;}}@media (min-width: 680px) and (max-width: 680px){#fig-6108089dbdb68 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6108089dbdb68 img{#fig-6108089dbdb68 img.lazyloading{width: 624px;height: 624px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-6108089dbdb68 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6108089dbdb68 img{#fig-6108089dbdb68 img.lazyloading{width: 1290px;height: 726px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-6108089dbdb68 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6108089dbdb68 img{#fig-6108089dbdb68 img.lazyloading{width: 948px;height: 533px;}}ademoefening

Voel jij je gedurende de dag gehaast en opgejaagd? Dan is er een methode om dat te verminderen. De ochtend op de juiste manier beginnen kan een manier zijn om dat gevoel tegen te gaan. Hoe je dat doet? Met deze ene ademtechniek. En daarvoor hoef je je bed niet eens te verlaten.

doDisplay('div-gpt-ad-MarieClaireNL_in-content_top_article');

Vijf minuten

De juiste ademhaling kan een enorme impact op je lichaam hebben. Een positieve impact, welteverstaan. Wanneer je diep inademt, krijgen je hersenen een signaal dat je moet kalmeren. Zo simpel is het. Probeer de volgende ademtechniek daarom eens vijf minuten in de ochtend, of tot je er klaar voor bent om je bed te verlaten. Inderdaad, je hoeft het comfort van je bed ’s ochtends niet meteen vaarwel te kussen. So relax, and take a deep breath!

De ademtechniek 

Volgens Aimee Hartley, auteur van het boek Breathe Well, ademen we allemaal te snel. “Hierdoor creëren we een oppervlakkige ademhaling”, zo legt ze uit aan Huffington Post. Ze raadt daarom een ademhalingstechniek aan waarbij je het tempo van je ademhaling vertraagt. Hiermee kun je het tempo vertragen tot zes ademhalingen per minuut. Dit is volgens de expert de ideale snelheid om je zenuwstelsel te kalmeren. Ook heeft het een positief effect op andere systemen van het lichaam.

Zo doe je het:

  • Ga voor de techniek lekker in je bed liggen - als je dat niet al deed.
  • Leg je handen op je onderbuik en adem vijf seconden lang in door je neus.
  • Adem daarna vijf seconden uit.
  • Zorg ervoor dat je onderbuik omhooggaat, maar forceer het niet. Na verloop van tijd moet dit vanzelf gebeuren.
  • Blijf bovenstaande doen gedurende vijf minuten.
doDisplay('div-gpt-ad-MarieClaireNL_in-content_bottom_article');