doDisplay('div-gpt-ad-MarieClaireNL_below_menu_allpages');

Op dit tijdstip kun je het beste sporten voor een mooie huid

Blijkbaar heeft het tijdstip waarop je een workout uitvoert een impact op je huid. 
doDisplay('div-gpt-ad-MarieClaireNL_below_image_article');
@media (max-width: 679px){#fig-6170782bb4cfb img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6170782bb4cfb img{#fig-6170782bb4cfb img.lazyloading{width: 470px;height: 470px;}}@media (min-width: 680px) and (max-width: 680px){#fig-6170782bb4cfb img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6170782bb4cfb img{#fig-6170782bb4cfb img.lazyloading{width: 624px;height: 624px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-6170782bb4cfb img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6170782bb4cfb img{#fig-6170782bb4cfb img.lazyloading{width: 1290px;height: 726px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-6170782bb4cfb img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6170782bb4cfb img{#fig-6170782bb4cfb img.lazyloading{width: 948px;height: 533px;}}Op dit tijdstip kun je het beste sporten voor een mooie huid

Bij veel vrouwen staan hun huid en skincare hoog in het vaandel. Serums, crèmes en de juiste cleaners worden dan ook zorgvuldig toegepast. Wil je je huid van nog een extraatje voorzien? Dan zou je ook kunnen letten op het tijdstip waarop jij je workout uitvoert.

doDisplay('div-gpt-ad-MarieClaireNL_in-content_top_article');

Sporten voor een mooiere huid 

Blijkbaar heeft het tijdstip waarop jij gaat sporten invloed op je huid. Dit heeft allemaal te maken met een van de hoofdfuncties van je huid, namelijk die van het reguleren van warmte. “Wanneer je sport, verwijden de bloedvaten in de huid zich om warm bloed naar de oppervlakte te brengen, waardoor je lichaam de warmte die jij produceert door het sporten kwijt kan”, legt dermatoloog dr. Ellen Marmur uit aan Real Simple.

Zelf begint de dermatoloog elke ochtend met 30 minuten cardio om haar bloedtoevoer een boost te geven. Dit kun je zelf doen door te hardlopen of te fietsen (naar het werk fietsen telt dus ook!). De bloedtoevoer zorgt er ook voor dat je huid zuurstof en voedingsstoffen krijgt die het nodig heeft om gezond te blijven. “De huid is de laatste prioriteit van je lichaam. Bloed gaat eerst naar de hersenen en de kernorganen, dus als bloed ’s ochtends helemaal naar je huid wordt gepompt, begint je dag gezond”, stelt Marmer.

Douchen

Heb je er in de ochtend een pittige workout opzitten? Dan wil je jezelf uiteraard belonen met een warme douche. Douche alleen niet warm en te lang. “Lang douchen ontdoet je huid van de natuurlijke oliën”, vertelt Marmur. Hierdoor kan je huid uitdrogen en dit is volgens de dermatoloog de reden waarom sommige mensen permanent jeukende plekken op hun rug hebben.

Schoonheidsspecialist Renée Rouleau vertelt daarnaast dat de meeste mensen na het douchen te lang wachten met het aanbrengen van een moisturizer. “Je hebt na het douchen maar een korte tijd om een hydrateren product aan te brengen, voordat je huid begint uit te drogen”, vertelt ze. “Als je je huid helemaal laat drogen, wordt vocht uit je huid onttrokken.” So lock it in met een goede moisturizer, het liefst wanneer je huid nog vochtig is van je welverdiende douchebeurt.

doDisplay('div-gpt-ad-MarieClaireNL_in-content_bottom_article');