Lizzo komt met haar eigen inclusieve shapewear-lijn YITTY

De zangeres heeft drie jaar aan haar eigen label gewerkt.

Ze is zangeres, rapper, songwriter, actrice en nu ook eigenaar van haar eigen shapewear-lijn. Lizzo kan het allemaal. De zangeres sloeg de handen in een met Fabletics-medeoprichter Don Ressler en brengt nu de inclusieve lijn YITTY uit.

Inclusieve maten

Met YITTY heeft Lizzo een duidelijk doel voor ogen: een lijn ontwerpen voor álle lichaamstypen. “In plaats van op een lineaire manier over maten te denken, doen we het in een spectrum waarin iedereen is inbegrepen”, vertelde de zangeres. De sizes van YITTO zullen daarom variëren van XS tot 6X. “Iedereens maat is gewoon hun maat. Het is niet hoog, het is niet laag, het is niet groot, het is niet klein. Het is gewoon hun maat.”

Lang project

Lizzo is met YITTY niet de eerste celeb die haar eigen lijn realiseert. Toch is het niet een project dat ze zomaar uit de grond stampte. Zo werkte ze al drie jaar aan haar eigen shapewear-lijn. Het idee leek te ontstaan uit een gebrek aan comfy shapewear. Zelf draagt de zangeres al shapewear sinds ze jong was en het was voor haar tijd om iets beters op de markt te brengen.

“Ik was het zo beu om die trieste, bekende shapewear te zien die letterlijk niemand wilde dragen”, stelt de zangeres in een persbericht. “Ik had een openbaring, die luidde: ‘Wie kan hier eigenlijk iets aan doen?’. Ik besloot de uitdaging aan te gaan om vrouwen weer een onbeschaamd goed gevoel over zichzelf te geven.”

Wees wie je wilt zijn

Ook op Instagram deelt de zangeres een foto van haar nieuwe lijn, met daarbij een inspirerende boodschap aan iedereen. “Dit is een liefdesbrief aan mijn big grrrls, en een welkomstbrief aan Every Body. Dit is *geen* uitnodiging om jezelf te veranderen”, begint ze haar bericht. “Dit is een kans om jezelf te zijn onder je eigen voorwaarden. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik ben het zat dat mensen me vertellen hoe ik me over mijn eigen lichaam zou moeten voelen. Ik ben het zat dat oncomfortabel een synoniem voor sexy is. Het is oncomfortabel, dus DOE HET UIT. En als het je wel goed doet voelen, TREK HET AAN. YITTY is niet zomaar shapewear, het is een kans om je eigen lichaam terug te eisen en om je eigen beauty standard te definiëren.”

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Lizzo (@lizzobeeating)

De eerste lancering van het merk is inmiddels een feit met drie items: de Almos Naked, de Mesh Me en de Major Label. En die zijn allen verkrijgbaar in verschillende prints, patronen en vormen, zodat er daadwerkelijk voor iedereen wat wils is. We love it! 

Bron: Instagram Lizzo, US Weekly | Beeld: BrunoPress, Instagram

Laatste nieuws