De unieke artikelen van Gedenkwebshop

'De uitvaartbranche kan volgens ons niet achterblijven op het gebied van modernisering.'

Gedenkwebshop is een jonge online onderneming die zich focust op het aanbieden van troostgeschenken en gedenkartikelen. Het bedrijf is opgericht door drie ondernemers uit Dokkum, genaamd Esther, Paul & Theo. Zij bieden (opkomende) kunstenaars een podium. Door de samenwerking met deze kunstenaars kunnen zij een uniek assortiment aanbieden. Wij hebben de drie ondernemers gesproken. Benieuwd naar ons gesprek? In dit artikel lees je een samenvatting van ons gesprek.

Het ontstaan van Gedenkwebshop

Gedenkwebshop is tot stand gekomen nadat Esther en Paul te maken kregen met verlies. Destijds waren zij op zoek naar een manier om hun dierbare te gedenken. Zij wilden een urn kopen, maar het vinden van een geschikt artikel was echter nog niet zo makkelijk. “Online was het aanbod niet eenvoudig te vinden. De artikelen die we vonden, waren veelal hetzelfde”, vertelt Paul. De drie ondernemers vonden dat hier verandering in moest komen. Daarom besloten zij een online winkel te beginnen met gedenkartikelen en troostgeschenken. Het idee was het aanbieden van unieke producten. Deze producten moesten makkelijk vindbaar zijn voor mensen in rouw. Zij hebben namelijk al genoeg aan hun hoofd.

Unieke artikelen door samenwerkingen

Om een uniek assortiment aan te kunnen bieden, heeft het drietal samenwerkingen met (opkomende) kunstenaars. Het gezamenlijke doel is het realiseren van een uniek aanbod, welke makkelijk vindbaar is. “De kunstenaars kunnen zich focussen op het creëren en hoeven zich verder niet bezig te houden met de marketing van hun creaties. Wij zijn dan verantwoordelijk voor de marketing en verkoop van de producten”, vertelt Theo. “Volgens ons een ideale samenwerking”, vult Esther aan.

De visie van Gedenkwebshop

“Veel mensen die een gedenkartikel hebben, verbergen hun artikel. Het doet hen vaak denken aan de dood”, stelt Esther. “Wij hopen nabestaanden te kunnen voorzien van een uniek gedenkartikel, welke doet denken aan iemands dierbare in plaats van de dood”, gaat Esther verder. Volgens de drie ondernemers kan een tastbare herinnering houvast bieden in moeilijke tijden, en zelfs bijdragen aan iemands verwerkingsproces.

De toekomst van Gedenkwebshop

Op dit moment is het alleen mogelijk om de artikelen online te kopen. “Tegenwoordig ontwikkelt de wereld zich snel en continue”, stelt Theo. “De uitvaartbranche kan volgens ons niet achterblijven op het gebied van modernisering. Het openen van een fysieke winkel staat (nog) niet op de planning. De focus ligt op dit moment echt op het uitbreiden van de webshop”, zegt Paul. Op dit moment wordt er bij Gedenkwebshop hard gewerkt om mensen bij te kunnen staan in een moeilijke periode.

Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met Gedenkwebshop. 

Beeld: Gedenkwebshop, Pexels