Vroeger werd er al reclame gemaakt via buitenreclame. Via borden bij de weg of uithangborden bij een winkel werd het burgers duidelijk gemaakt waar ze een brood konden kopen of een tandarts konden vinden, of om een gebeurtenis aan te kondigen zoals misschien wel een rondreizend circus. Aan buitenreclame zijn wij inmiddels zo gewend geraakt dat het ons vaak niet eens meer opvalt. Deze vorm van reclame wordt echter door wel door veel mensen gezien en kan daardoor ook veel invloed hebben op hun beslissingen of hun gedrag. Heb je interesse kijk eens voor buitenreclame bij NPB Media. Ben jij ook benieuwd naar buitenreclame en de sociale impact en hoe campagnes bewustzijn creëren, lees dan snel verder.
Welke buitenreclame
Reclame maken buiten kan door het ophangen van posters, spandoeken of vlaggen, door het plaatsen van stoepborden of reclameborden, of door het plakken van stickers. Je kunt je voorstellen dat deze reclamevorm niet duur hoeft te zijn. Toch moet de opbrengst opwegen tegen de kosten. Buitenreclame levert het meeste op, op de beste plek. Kies plaatsen waar je boodschap opvalt en wel bij zoveel mogelijk mensen. Reclameborden plaatsen op strategische locaties is een slimme keuze en zal vast en zeker rendabel zijn.
Bewuster worden
Reclames die bewustzijn willen creëren, noemen we vaak ideële reclame. Deze reclame is niet gericht op winst maken maar dient een maatschappelijk doel. Natuurlijk kun je ook ideële reclame maken voor een merk om dit bekender te maken of om de boodschap van je bedrijf beter over te brengen. En uiteraard kun je ook met op winst gerichte buitenreclame een sociale invloed hebben en bewustzijn genereren. Maak mensen bewust van dierenwelzijn, bijvoorbeeld een slager met een reclamebord met de term “hier geen kiloknallers” en daaronder reclame voor zijn scharrelvlees of bijvoorbeeld van een garage die een bord plaatst met “rem op tijd” en daaronder voor al uw auto-onderhoud kunt u bij ons terecht.
Zien en gezien worden
Buitenreclame is niet meer weg te denken uit ons leven. Continu worden we door boodschappen, producten en informatie overspoeld en beïnvloed. Deze vorm van reclame kan er ook toe leiden dat we ons van bepaalde misstanden bewuster worden of dat we ergens anders over gaan denken. Het kan onze aandacht vestigen op bepaalde dingen en maatschappelijke problemen aan de kaak stellen, het kan ertoe leiden dat we ergens over gaan nadenken en onze opvattingen over bepaalde dingen wijzigen. Meestal wordt deze reclamevorm echter ingezet om bedrijven, merken of producten aan het publiek te tonen en te hopen dat het bij hun toekomstige klanten in herinnering blijft.
Bron & Beeld: NPB Media