Horlogemerk Breitling gaat samenwerking aan met Victoria Beckham

Voor deze speciale samenwerking zijn slechts 1.500 horloges gemaakt.

Het Zwitserse Breitling staat bekend om zijn prachtige, luxe horloges van hoge kwaliteit en designer Victoria Beckham is inmiddels een van de grote spelers op het gebied van hoogwaardige mode. En twee iconen die de handen ineen slaan? Dat kan niet anders dan resulteren in iets prachtigs.

De samenwerking

Met veel enthousiasme lanceert Breitling een nieuwe horlogelijn die is ontworpen in samenwerking met Victoria Beckham: de Chronomat Automatic 36 Victoria Beckham-collectie. Het gaat hierbij om een limited edition collectie, waarbij de klassieke Chronomat in een ander jasje is gestoken. Er zijn er slechts 1.500 van gemaakt.

“De Chronomat is een veelzijdig horloge met een klassieke vorm”, vertelt Georges Kern, CEO van Breitling. “Met de kenmerkende stijl van Victoria Beckham is deze collectie een moderne, stralende variant van dat horloge.” Ook de modeontwerper is blij met het resultaat. “Het was geweldig om te zien hoe het vakmanschap en de innovatie van Breitling met mijn ideeën gecombineerd werden om iets elegants en moderns te creëren.”

Het horloge

De Chronomat van Breitling combineert mode en functionaliteit, waardoor het klokje erg in de smaak valt bij vrouwen. Het is een chic en universeel horloge dat is voorzien van een rouleaux armband en verhoogde rider tabs bij de 15 minuten-markering. Al deze features zijn natuurlijk behouden voor de speciale collectie die Breitling uitbracht in samenwerking met VB.

De Chronomat Automatic 36 Victoria Beckham geeft het logo van Victoria Beckham weer op de wijzerplaat en op de secondenwijzer. Uiteraard wordt ook het eigen logo van Breitlings weergegeven. De kasten zijn van roestvrij staal of geelgoud en zijn speciaal voor deze lijn door Breitling teruggebracht. Dit wordt gecombineerd met verfijnde nieuwe colorways die geïnspireerd zijn door Beckhams eigen lente-/ zomercollectie van 2024, waaronder peppermint, midnight blue, dove gray en sand.

De campagnefoto’s werden door niemand minder geschoten dan Italiaanse modefotograaf Mario Sorrenti. En ook deze fotograaf is een icoon op zijn gebied. Hij fotografeerde wereldleiders, sterren en supermodellen en zijn werk is momenteel te bewonderen in het Victoria and Albert Museum en in de National Gallery in Londen. Model voor de campagne is Annemary Aderibigbe, een opkomende ster die de essentie van Breitling en Victoria krachtig heeft neergezet.

De Chronomat Automatic 36 Victoria Beckham-collectie vanaf nu verkrijgbaar. Prijzen vanaf €5.800. 

Bron & beeld: Breitling 

Laatste nieuws