Je begint de dag vroeg, om vervolgens tot de lunch te verdwalen in je mailbox en niks van je to do-list af te hebben. Herkenbaar? Begin je werkdag met deze vier taken en je zult de rest van de dag een stuk productiever zijn.
1. Begin met je moeilijkste taak
Uit onderzoek blijkt dat je ’s ochtends de meeste wilskracht en energie hebt. Maak daar gebruik van en start zodra je op je bureaustoel zit met de moeilijkste taak van de dag. Na afloop voel je je opgelucht en voldaan; de perfecte mood om aan de rest van je taken te beginnen!
Lees ook: Zo dien je op een positieve manier je ontslag in
2. Beantwoord alleen de meest dringende mailtjes
De grootste valkuil die er is: aan al die ongeopende mailtjes in je inbox beginnen. Beantwoord in de ochtend daarom alleen de meest dringende mails. Zo kun je weer snel door met andere taken en kun je later op de dag de andere mails verwerken.
3. Maak een to-do list en plan alles in
Heb je de belangrijkste en meest dringende taken afgerond? Dan kun je je richten op een realistische to do-list. Plan al je taken in en zet er bij hoelang je er ongeveer over doet. Tip: verdeel grote taken in kleinere stukjes zodat je ze sneller kunt afronden en je gemotiveerd blijft.
4. Overleg met collega's
Door elkaars taken te bespreken ben je meer op de hoogte van de stand van zaken en weet je beter wat er nog moet gebeuren. Zo kunnen er geen misverstanden ontstaan en kun je met een duidelijke visie aan je to do-list beginnen.
- Marie Claire
- Christmas Office Party