Hunkemöller gaat dialoog aan rondom het taboe blote tepels met nieuwe campagne

Met de nieuwe campagne ‘Free the Choice’ wil Hunkemöller een belangrijke stap zetten en het gesprek aangaan rondom het taboe van het tonen van blote tepels van vrouwen. Hunkemöller vindt dat het tijd is om vrouwen zélf de regie te geven over hun eigen lichaam. 

Hunkemöller

Free the Choice

Met de nieuwe campagne 'Free the Choice' introduceert Hunkemöller een nieuwe benadering waarbij tepels niet meer standaard worden geretoucheerd – modellen hebben nu zelf de keuze of zij hun tepels zichtbaar laten zijn onder lingerie. Eerder dit jaar lanceerde Hunkemöller de 'For Every Woman in You' campagne, waarmee het merk laat zien dat het vrouwen écht begrijpt en hen in elke fase van hun leven ondersteunt –op elk moment, voor elke mood en elke behoefte. Met 'Free the Choice' benadrukt Hunkemöller dit opnieuw en moedigt het vrouwen aan om vol vertrouwen iedere keuze te maken die bij hen past.

Free the Nipple

Volgens het lingeriemerk zijn vrouwelijke tepels al jarenlang onderwerp van discussie, zowel op sociale media als in de publieke ruimte, waar strikte censuurregels gelden. Hoewel de meningen over het tonen van vrouwelijke tepels uiteenlopen, is één ding duidelijk: veel vrouwen willen zelf die keuze maken. Uit onderzoek van Hunkemöller – onder Nederlandse vrouwen – blijkt dat 80% van de ondervraagden vindt dat vrouwen meer kritiek krijgen dan mannen wanneer ze hun tepels tonen. Tegelijkertijd gelooft slechts 29% dat vrouwelijke tepels daadwerkelijk altijd bedekt zouden moeten zijn.

Hunkemöller vindt dat het tijd is om vrouwen zélf de regie te geven over hun eigen lichaam. De nieuwe campagne is volgens hen geen oproep om massaal tepels te tonen, maar meer een pleidooi voor autonomie. 'Elke vrouw moet zelf kunnen bepalen of en hoe zij haar lichaam laat zien.'

De bralette

Om deze boodschap kracht bij te zetten, lanceert Hunkemöller de exclusieve ‘Free the Nipple’ bralette, in een gelimiteerde uitgave van 500 stuks met een speels ontwerp: subtiel geborduurde tepels. Hiermee benadrukt het merk dat tepels een normaal onderdeel van het vrouwelijk lichaam zijn en niet verborgen hoeven te worden. Tegelijkertijd maakt de bralette een knipoog naar de strikte censuur op sociale media, waar vrouwelijke tepels nog altijd worden geblokkeerd. Daarmee opent het merk niet alleen het gesprek over deze ongelijkheid, maar moedigt het ook aan om bestaande taboes te doorbreken.

Lifestyle
  • Hunkemöller
  • Hunkemöller