/https%3A%2F%2Fcdn.pijper.io%2F2025%2F04%2FCSbWFN8htvAhwC1745927966.png)
Je moet gewoon gáán
Britt: "Move before you’re ready is een van onze belangrijkste carrièrelessen. Elke stap in ons bedrijf hebben we gewoon gezet, ook als we er nog niet helemaal klaar voor waren. Ondernemers denken vaak te lang na over de volgende stap – willen een tot in detail uitgewerkt plan hebben – en uiteindelijk gebeurt er niks. Begin gewoon! Fouten maak je toch wel en onderweg leer je. Daarnaast zien wij iets niet snel als risicovol: we waren 23 toen we onze banen opzegden om For You Agency te beginnen, terwijl we amper spaargeld hadden. Dat eerste jaar hebben we meteen veertien mensen aangenomen. Omdat dit allemaal goed heeft uitgepakt, zijn we er nog meer van overtuigd dat je gewoon moet gáán."
Maak concrete plannen
Tess: "Een idee wordt pas werkelijkheid als je er tijd voor vrij maakt. Het heeft geen zin om te roepen dat je meer wilt sporten als je het niet heel concreet drie keer in de week inplant. Ik vraag ook altijd aan mensen die willen gaan ondernemen waar ze op wachten. Vaak komt er dan een lijst met tienduizend redenen waarom nu niet het juiste moment is. Dat zijn excuses: dan durf je niet of wil je het niet. A plan is nothing, planning is everything. Maak het concreet en gá."
Omring je met inspirerende ondernemers
Tess: "Soms denk ik: hoe zijn we eigenlijk aan het zelfvertrouwen gekomen om te beginnen? Ik denk doordat veel van onze vrienden ook ondernemen en ons inspireerden. Vaak voelde iets als een logische stap omdat we zagen dat het hen ook was gelukt en ze ons konden adviseren."
Britt: "Wij wilden ons aan het begin van onze carrière heel erg bewijzen en laten zien dat we het zelf konden. Maar we zijn in het eerste jaar juist zo hard gegroeid omdat we, waar nodig, begeleiding zochten. Daardoor konden wij ons focussen op de groei van het bedrijf en de dingen waar we goed in zijn."
Droom groot
Tess: "Toen we begin twintig waren, zaten we vanwege corona thuis. Dat was het moment waarop TikTok groot werd en mijn eigen kanaal groeide. Britt werkte in de pr en vroeg of ik een tas van haar klant wilde promoten. Dat filmpje scoorde heel goed en Britt zag meteen een kans. In één avond bedachten we een naam en logo en stampten we een managementbureau voor TikTok-creators uit de grond. Alle dromen van toen hebben we inmiddels waargemaakt. En daarbij geldt echt: brutalen hebben de halve wereld, want onze eerste klanten hebben we gewoon gevraagd of we iets voor ze op TikTok mochten opzetten."
Zorg goed voor jezelf
Britt: "Hier hebben we het afgelopen jaar de focus op gelegd. Je loopt jezelf snel voorbij als je jong en ambitieus bent. Het is zo belangrijk om tijd voor jezelf te nemen en te rusten, sporten en leuke dingen te doen. Je wordt er geen leuker mens van als je op halve kracht werkt omdat je uitgeput bent. Daarnaast geef je een slecht voorbeeld aan het team als je jezelf de ellende in werkt. Ik heb moeten leren dat niet alles metéén moet, dat ik dingen kan delegeren en mijn grenzen moet bewaken. Nu gun ik het mezelf om ’s ochtends vroeg te sporten en daarna koffie te drinken."
Maak keuzes
Britt: "Soms voelt het wel kwetsbaar dat er zoveel ogen op ons gericht zijn. Zeker toen we nog gewoon jonge vrouwen waren die volwassen werden en wilden stappen met vrienden. Feesten hebben we inmiddels opgegeven. Soms denk ik weleens: Britt, kom op, je bent 27, lééf een beetje. Maar dan denk ik weer: ik heb een fantastisch leven, reis met mijn beste vriendin de wereld over en we zijn iets supercools aan het opbouwen."
Tess: "We hebben nogal wat vrijheid ingeleverd. Soms denk ik wel: holy shit, het is nogal wat om voor het salaris van dertig man verantwoordelijk te zijn. Ik voel me heel schuldig als ik een dag vrij neem. Je zult ons ook nooit met een drankje te veel op een festival zien staan, want daar kunnen we onze contacten tegenkomen. Maar als ondernemers hebben we dan weer alle vrijheid; het is toch een beetje waarvoor je kiest. Gelukkig is het ’t 100 procent waard."
Bewaar wat afstand tot je team
Britt: "Ik vond het in het begin heel moeilijk mezelf te verhouden tot het team. Eerst deden we veel samen, van werken tot feesten. Maar naarmate mijn rol als leidinggevende groeide, heb ik bewust wat meer afstand genomen. Niet omdat ik het niet leuk vond, maar omdat ik wilde zorgen voor een goede balans tussen vriendschap en professionaliteit."
Communicatie is key
Tess: "Met beste vrienden moet je wandelen en niet handelen’ wordt weleens gezegd. Ik vind het juist heel leuk om met mijn beste vriendin te geinen na een saaie meeting. We moesten alleen leren om werkstress niet onze vriendschap in te laten sijpelen. In het begin zeiden we nog dat we ermee zouden kappen als onze vriendschap door het werk verpest zou worden, maar dat kan niet meer als je een miljoenenbedrijf leidt. We onderhouden onze vriendschap door elke twee weken op vriendinnendate te gaan."
Britt: "Daarnaast hebben we moeten leren beter te communiceren, want de grootste discussies ontstonden doordat we dingen niet goed genoeg hadden doorgenomen. Dan ontplofte in één keer een bom die al veel eerder ontmanteld had kunnen worden. Momenteel kijken we hoe we de eerste stappen naar het buitenland kunnen maken. Het allerliefst willen we een agency in LA openen. Hoe cool is het als ik later aan mijn kinderen kan vertellen dat ik op mijn 27ste met hun tante de hele wereld over reisde?"

De favorieten van Britt en Tess
- Stad: "Amsterdam natuurlijk! Al van jongs af aan onze droomstad."
- Keuken: "Libanees of Oost-mediterraans en dan het liefst van Mima Amsterdam."
- Businessicoon: "Whitney Wolfe, de founder van Bumble! We vinden haar megacool."
- Gadget: "Onze iPhone, altijd binnen handbereik."
- TikTokker: "@girlbosstown, een Amerikaanse creator die heel veel creatieve campagne-ideeën voor merken deelt."
- Merk: The Frankie Shop en American Vintage."
- Restaurant: "Ku Kitchen in de Utrechtsestraat."
- Businessboek: "No rules rules, over de cultuur en het succes van Netflix."
- Hotel: "Pillows."
- Podcast: "How to get the job (done) van Anna Nooshin en Yeliz Çiçek."