7 dingen die je moet doen voor 7 uur 's ochtends

Niet meer snoozen dus.
7 dingen die je moet doen voor 7 uur 's ochtends

De meeste mensen snoozen een paar keer voordat ze daadwerkelijk uit bed stappen en zich binnen 20 minuten in de haast proberen klaar te maken voor werk. Volgens lifecoaches zou het beter zijn als iedereen voor 7 uur opstaat en 7 belangrijke dingen aftikt. Of je nu een werkende moeder bent, een huisvrouw of een student.

1. Mediteren

Je kunt een diepe meditatie doen, of gewoon kort wat visualiseren om je voor te bereiden op de komende dag. Met de kracht van visualiseren kun je de goede en positieve dingen beter in je dag implementeren. Het helpt je ook om stress te verminderen en je concentratie te verhogen.

Lees ook: Dit gebeurt er met je lichaam als je een uur later dan normaal opstaat

2. Sporten/yoga

Doe een reeks korte oefeningen met bijvoorbeeld yoga zodat je je hele lichaam wakker schudt, niet alleen extern maar ook intern. Zo zet je jezelf in de steigers voor een productieve dag.

3. Lezen

Bill Gates heeft ooit gezegd dat als hij een superpower kon hebben hij sneller wilde lezen. Met lezen vergroot je je kennis, en helemaal als je iets inspirerends leest geeft dat je positiviteit voor de dag.

4. Drink een glas water voor je ontbijt

Dit voert de in de nacht opgebouwde gifstoffen af en laat je fris voelen.

5. Stel doelen

Stel realistische doelen vast die je die dag wilt bereiken. Zo kun je je tijd en energie effectief verdelen. Geef jezelf een schouderklopje als je een doel bereikt en ga door naar de volgende.

6. Denk aan drie mensen die je laten lachen

Dit zal je hersenen helpen met het vrijlaten van oxytocine, het gelukshormoon. 

7. Zing onder de douche

Zo kom je meteen in een good mood. 

window._taboola = window._taboola || []; _taboola.push({ mode: 'alternating-thumbnails-a', container: 'taboola-below-article-5f95033b20158', placement: 'Below Article Thumbnails', target_type: 'mix' });