Zo krijg je meer motivatie om te gaan sporten

Zelfs als je echt geen zin hebt.
Zo krijg je meer motivatie om te gaan sporten

De motivatie vinden om te gaan sporten kan heel erg lastig zijn. Het liefst zouden we na werk op de bank neerploffen en niet meer omkijken naar onze fitness doelen. Maar doormiddel van deze tips krijg jij de motivatie om het beste uit jezelf te halen.

1. Ga gelijk door

Trek zodra je thuiskomt, je sportkleding aan en ga gelijk aan de slag. Als je eerst gaat relaxen is er meer kracht nodig om weer opgang te komen. Zie je bank als drijfzand en laat je niet in de val lokken.

Lees ook: Deze eigenschap kan ervoor zorgen dat je sneller 'vreemdgaat'

2. Zoek een sportmaatje

Onderzoek toont aan dat het hebben van een sportmaatje je trainingsfrequentie en succes sterk verhoogt. Praat met een aantal van je vrienden en zoek iemand die geïnteresseerd is in jouw trainingsschema. Als je weet dat iemand op je rekent, denk je twee keer na voordat je een training afzegt.

3. Trainingsplan

Maak een schema voor de hele maand en kies welke dagen en tijden je gaat trainen, inclusief wat die training zal zijn. Als je je 30 dagen aan dit plan kunt houden, wordt het een gewoonte en dus ook eenvoudiger om de motivatie vast te houden.

4. Beweeg door de dag heen

Als je het grootste deel van de dag achter een bureau zit, zal het goed voelen om even te bewegen. Maar soms lijkt het moeilijk om uit die sleur te komen. Probeer een paar keer per dag even te rekken en te strekken.

5. Eet verse producten

Wat we eten en drinken heeft veel invloed op hoe we ons voelen. Probeer zoveel mogelijk verse producten te eten door de dag heen. Dit kan een appel zijn als middagsnack of een salade als lunch. Een goed dieet, is het begin van een gezonde lifestyle.

6. Creëer een alter ego

Het klinkt misschien een beetje gek in het begin, maar het gebruik van een alter ego kan een geweldige manier zijn om slechte gewoontes te doorbreken. Het hebben van een alter ego is een mentale truc om je leven te verbeteren.

7. Water

Water drinken is niet alleen goed voor je lichaam maar vermindert ook vermoeidheid. Deze twee factoren zullen je helpen bij je zoektocht naar de motivatie om te gaan sporten.

window._taboola = window._taboola || []; _taboola.push({ mode: 'alternating-thumbnails-a', container: 'taboola-below-article-5e58b03893934', placement: 'Below Article Thumbnails 2', target_type: 'mix' });