Britse blogger met hijab nieuwe gezicht van dít beautymerk

Prachtig!

Een bijzonder moment voor de beautywereld: de Britse beautyblogger Amena Khan is het nieuwste gezicht van L’Oréal Paris UK’s Elvive haarverzorgingslijn. Ze is het eerste model ooit met een hijab (een hoofddoek), dat te zien is in een haarcampagne. 

Hoofddoek

Amena Khan maakte via Instagram bekend het nieuwe gezicht te zijn van het beautymerk en dat ze te zien is in een campagne voor haarproducten van L’Oréal Paris. De blogger is moslima en draagt vanaf haar twintigste een hoofddoek. “Het is niet omdat mijn haar niet zichtbaar is op straat, dat ik niet wil dat het gezond is”, vertelde ze eerder aan Vogue UK. Dat ze nu te zien is in de campagne mét hijab, maakt haar dan ook ontzettend trots.

‘Het is hoe ik ben’

“Dankzij mijn haar voel ik me supervrouwelijk. Ik doe niets liever dan mijn haar stylen en ik hou ervan producten in mijn haar te doen. En achteraf ruikt het altijd zo heerlijk. Ook al is de look die ik creëer alleen voor wanneer ik thuis ben en zijn mijn naasten de enigen die het zien; het is hoe ik ben. Ik ben ongelofelijk blij dat ik het gezicht ben van deze campagne.” Ze geeft aan meerdere moslimvrouwen hiermee hoopt te inspireren. 

 

 

Een bericht gedeeld door Amena (@amenaofficial) op

Lees ook: Winnie Harlow deelt haar ultieme beautygeheimen

Beeld: Instagram, Getty

Laatste nieuws