Modedagboek van Simone Dernee: shooten op Curaçao

openingsIn het 'Modedagboek van Simone Dernee' krijgen we een kijkje in het leven van fashion director Simone. Afgelopen week was ze aan het shooten in Curaçao.

1 Afgelopen week was ik in Curaçao om daar verschillende mode- en beautyshoots te maken. Omdat wij vertrokken vanaf Düsseldorf reden we met het team gezamenlijk in een busje van Sunny Cars gezellig ‘s morgens vroeg naar het vliegveld. De dag ervoor had ik het busje al opgehaald en ermee proefgereden.

hertz

collage1Na een lange vlucht komen we aan op het altijd zonnige Curaçao. We rijden gelijk door naar ons hotel: het Papagayo beach resort. Mooie grote kamers, direct aan zee en keus uit verschillende restaurantjes voor 's avonds. Goede start voor deze week.

2De eerste dag van ons verblijf gaan we op zoek naar mooie locaties voor de modeseries. We spotten authentieke steigertjes,  mooie boten en nog veel meer moois.

4 Voor onze eerste shoot dient onze bus als rijdende dressroom, de kleding hangt knisperend gestreken achterin en alle accessoires zijn verzameld in de grote tassen. Als we aan het fotograferen zijn, kijken we de foto's die fotograaf Hans heeft geschoten, terug, Zo kunnen we precies zien waar we mee bezig zijn en hoe het uiteindelijk in het blad komt. Het ziet er mooi uit.

42Het is niet alleen maar glitter en glamour, vooral ook veel slepen. Alle met zorg uitgekozen kleding moet ik zo mooi mogelijk naar de locatie meenemen. Aan het einde van de dag kan ik de infinitypool bij ons hotel niet weerstaan en ga ik nog lekker even wat baantjes trekken.

5 De eerste shoot staat erop, model Lulia en ik groeten de kapitein van de boot. 's Avonds worden we uitgenodigd door onze gids Charla om te gaan eten bij restaurant Saint Tropez. Daar kun je genieten van de beste zonsondergang en het heerlijk eten. Benieuwd naar het resultaat van mijn reis? De series zijn vanaf juni te bekijken.