De nieuwe campagne van River Island geeft ons leven

100% boss!

River Island is 30 jaar en dat viert de Britse high-street store op een verdomd inspirerende manier. 

De Labels Are For Clothes-campagne, geschoten door fotograaf Richard Burbridge en gestyled door Ondine Azoulay, laat een groep van twaalf unieke personen zien die allemaal te maken hebben met stereotypering. En zij willen hun label terug in de meest positieve manier. Gelijk hebben ze!

Cheeky
Met het idee dat labels er niet toe doen, wordt elke foto gekenmerkt door een cheeky boodschap. Curvy model en body empowerment activist Sabina staat sterk naast haar bericht; ‘Ga niet krimpen’, terwijl het lesbische koppel Charlie en Bella poseren naast de tekst ‘Ga niet scheiden’. 

In een ander shot zie je Stav Strashko, die als man geboren werd, bevestigend met de ‘100% vrouw’ tekst en Zara, die van Pakistaanse afkomst is en een hijab draag maar in Londen geboren is, wil dat je haar niet in een hokje steekt. 

“In de afgelopen jaren zijn we getuige geweest van een verschuiving in de markt en de attitude van onze consumenten – ze willen zichzelf uiten en niet worden gedefinieerd door steriotypen”, zegt Josie Cartridge, Customer Director van River Island.

Goede doel tegen pesten
Jezelf zijn is dus meer dan genoeg en met deze boodschap heeft River Island de Labels Are For Clothes-collectie met T-shirts en sweaters gelanceerd. Bij elke verkoop wordt drie pond gedoneerd aan Ditch the Label, een toonaangevende internationale liefdadigheidsorganisatie tegen pesten. Een prachtig initiatief dat gelooft in een wereld die eerlijk, gelijk en vrij van pesten is.  

Shop de collectie hier!

Lees ook: Zien: dit is Instagram’s grootste mysterie van het moment

Beeld: River Island

Laatste nieuws