Maak kennis met de man die heel Hollywood kleedt

Hoe Rails-founder Jeff Abrams Beyoncé, Taylor Swift en Kendall Jenner strikte.

Eerlijk, wie draagt de uberzachte plaid bloesjes en T-shirts van Rails niet tegenwoordig? Van Beyoncé tot Kendall tot Gigi en Taylor Swift, Rails-founder Jeff Abrams heeft hen allemaal off-duty gekleed. Marie Claire zat met de oprichter en ontdekte hoe hij zijn imperium uitbouwde, hoe L.A. een eigen modestad in wording is en hoe Jeff’s business een overval overleefde wanneer 3000 shirts gestolen werden. (echt)! 

Jeff Abrams

 

Jeff over het starten van zijn eigen bedrijf:
“Niemand belooft je dat een eigen modemerk starten succesvol zal worden. Het is een combinatie geweest van goeie items te ontwerpen, een authentieke marketingstrategie in te schakelen en een geweldig getalenteerd team te hebben. Zij zijn de drive achter deze business. En natuurlijk gefocust zijn om elke collectie te verbeteren.”

Sigrid ten Napel en vrienden in Rails

 

Over de styling van Rails-items:
“Rails’s shirts zijn ongelooflijk veelzijdig. Ze hebben een kasjmier-achtige kwaliteit maar de toegankelijkheid van een dagelijks shirt, daarom kunnen ze op zoveel manieren gestyled worden. Draag ze over een tanktop of onder een leren jack wanneer het fris wordt.”

Over Los Angeles, dat ’n modestad in wording is:
“Er is een soort moeiteloosheid die over Zuid-Californië heerst. Dat heeft echt onze merkidentiteit gevormd. Heel veel ontwerpers, celebs en influencers hebben ervoor gezorgd dat L.A. gezien wordt als een creatieve plek naast New York, Londen, Parijs, Sydney en Tokio.”

Romee Strijd, Jasmine Tookes en Taylor Hill in Rails

Over wat hem het meest inspireert:
“Ik reis veel en neem de tijd om dingen te absorberen, zoals verschillende culturen. Ik ben erg visueel ingesteld. Ik vind inspiratie in architectuur, landschappen en textiel. Alles wat er op mijn netvlies valt eigenlijk. Bij het produceren beelden we ons de Rails-vrouw in en hoe het eindproduct zal worden gedragen, dat helpt.”

Over het meest verrassende dat is gebeurd sinds de start van zijn bedrijf:
“In het begin was ik snel geïrriteerd door dagelijkse rompslomp, maar na een tijdje had ik door dat er elke dag wel uitdagingen waren. Het probleemoplossend denken maakte het echt fun en interessant. Je moet altijd creatief blijven. In de eerste fasen van het opstarten plaatste Anthropologie een order van maar liefst 3000 items. Ik had ze allemaal met de hand ingepakt, een truck kwam de pakketten ophalen en de volgende dag kreeg ik een telefoontje van het vrachtwagenbedrijf dat de truck beroofd was en dat alle shirts weg waren. Dit kostte mij bijna mijn bedrijf.”

Miranda Kerr

 

Over hoe Jeff de toekomst van Rails ziet:
“Over de jaren heen is Rails uitgegroeid van een huiselijk merk tot een wereldwijd lifestylemerk. We zijn enthousiast over de uitbreiding van nieuwe stoffen en van de kids- en mannenlijn. En we kijken naar nieuwe markten, zoals het Midden-Oosten en Azië en zeker ook Europa. Binnenkort openen we onze eerste Rails-flagship store.”

Over wie hij nog in Rails wil zien:
“We zijn superblij om zoveel celebs in onze kleding te zien, maar eerlijk gezegd zie ik net zo graag meiden en vrouwen die niet bekend zijn. Het was geweldig om de eerste keer een Rails-item te spotten terwijl ik aan het reizen was.”

Chrissy Teigen

Volg Rails via Instagram of via Facebook voor alle updates.

Lees ook: deze puffer jacket moet je hebben

Tekst Adrienne Faurote – Marie Claire US | Beeld: Rails

Laatste nieuws