Modemerk Pinko zet alles in op een groenere toekomst

Steun de #StartWIthATree-campagne van het Italiaanse modemerk Pinko.

Duurzaamheid en mode; gaat dat samen? De meest vervuilende industrie is toe aan een update waarin duurzaamheid op de eerste plaats komt. In het Green Issue van Marie Claire dat we eind vorig jaar lanceerden was dát net het thema. En maar gelukkig ook. Je kan dus gerust zeggen dat onze oren beginnen fluiten als we horen dat naast andere grote modemerken ook het Italiaanse modemerk Pinko heeft beslist om zich te focussen op een groenere aanpak met hun #StartWithATree-project.

Eco-friendly
Voor hun nieuwe samenwerking met TREEDOM, de enige website waar je wereldwijd een boom kan planten en de groei ervan kan volgen, richten ze dit jaar nog het Pinko Forest op. Voor dit project zullen zo’n tien duizend mango, bananen, macadamia, Afrikaanse kersen-en avocadobomen geplant worden. Het initiatief zal niet alleen een positieve impact hebben op de natuur en z’n omgeving, maar ook de lokale bevolking zal er letterlijk de vruchten van kunnen plukken door de werkgelegenheid die gecreëerd zal worden.

Sociale belofte
Hoe Pinko de actie zal boosten? Ze ontwierpen in samenwerking met een tech lab een exclusief T-shirt, gemaakt van Italiaans, organisch katoen dat ook eco-friendly verpakt wordt en zal zorgen voor de verspreiding van deze mooie boodschap. Het gaat om een minimalistisch t-shirt met opschrift waarbij de drager van het shirt uitdaagt om de ‘gaten’ in te vullen met hun eigen ‘sociale belofte’. 
 

Pinko’s organische T-shirt.

“Dit initiatief is slechts de eerste stap van een lang project dat Pinko zal bewandelen om een sterke set van sociale waarden uit te bouwen die uiterst relevant zijn voor de jongere generaties”, zegt Pinko oprichter en chief executive officer Pietro Negra. “Deze generatie is absoluut meer en meer milieubewust en we hebben de verantwoordelijkheid om hun droom te ondersteunen van een wereld die zich positief gaat heropbouwen.”

En ook Marie Claire zorgt mee voor de positieve impact op de toekomst van onze planeet met deze actie te steunen. Hieronder zie je hoofdredacteur Annelies en Fashion Director Cara in hun #StartWithATree-shirt tijdens Milaan Fashion Week. Doe jij ook mee? Bekijk de website hier

Lees ook: Christopher Kane zet ‘ugly shoe’ trend verder

Beeld: Pinko SS18

Laatste nieuws