Victoria's Secret stopt met de legendarische tv-show

Victoria's Secret stopt met de legendarische tv-show

De legendarische lingerieshow van Victoria's Secret is ieder jaar een waar spektakel. Maar, daar komt nu abrupt een eind aan. Het merk besluit de show niet langer meer uit te zenden op televisie. Dit meldt Women's Wear Daily.

Nieuwe weg

Lees ook: 'Het einde van Victoria's Secret is nabij'

Topman Les Wexner licht toe dat de manier waarop ze de lingerieshow uitzenden achterhaald is. De show zelf gaat wel door, maar zal niet meer op tv te zien zijn. "De modewereld verandert continu. We moeten evolueren en veranderen om te groeien”, schrijft Wexner. "Voor de toekomst geloven we dat televisie niet de juiste vorm is. Vanaf 2019 richten we ons op het ontwikkelen van spannende en dynamische content in een nieuw soort evenement."

Minder kijkcijfers 

Vorig jaar behaalde de show al aanzienlijk minder kijkcijfers, vandaar dat het team een nieuwe weg in wil slaan. Fans beweren echter dat de dalende kijkcijfers een heel andere oorzaak hebben. Dit zou te maken hebben met het controversiële standpunt van het merk. Chief Marketing Officer Ed Razek vertelde vorig jaar openlijk over het gebrek aan diversiteit van de show, en dat dit waarschijnlijk zo zal blijven. 

Gebrek aan diversiteit 

In een interview met Vogue US liet Razek destijds weten dat hij geen plussize- of transgendermodellen mee wil laten lopen. “Transgenders horen niet bij onze doelgroep. En we wilden in 2000 een televisiespecial voor plussize-modellen houden. Niemand had daar interesse in en nu nog steeds niet.” 

Vogue confronteerde hem met het feit dat de doelgroep bestaat uit vrouwen met maatje XS, maar de cupmaten van de bh’s wel oplopen tot maat 40DDD. Hij verklaarde dat Victoria's Secret een fantasiewereld is waar vrouwen een ‘perfect’ lichaam hebben. “Er wordt mij steeds gevraagd waarom mijn show bepaalde dingen doet of juist niet doet. Of ik transseksuelen in mijn show wil? Nee. Nee, dat wil ik niet. Deze show is een fantasiewereld.”

Fans hopen dat het merk naast de televisie uitzending ook hun denkwijze moderniseren, aangezien ook deze niet echt van deze tijd is. 

Bron: AD, Vogue US | Beeld: BSR