Dit helpt je meer bewegen én je stappen te halen

Dit helpt je meer bewegen én je stappen te halen

Zit je over het algemeen overdag veel? Hallo, kantoorleven! Kom dan 's avonds aan je beweging door bijvoorbeeld een avondwandeling te maken of loop een ommetje in het weekend. Wist je dat er handige apps bestaan die gemakkelijk alles voor je bijhouden? Zo zie je hoe ver je loopt en hoeveel stappen je per dag zet.  

Bewegen na werktijd

Lees ook: Zo stoom jij je klaar voor de zomer zonder uren te ploeteren in de sportschool

Nu de zomertijd is ingegaan, betekent het ook dat het 's avonds langer licht is. In plaats van je op de bank te storten en Netflix aan te zetten, is de avond nu hét moment om aan die o zo belangrijke beweging te komen. Want wie overdag veel zit, verhoogt het risico op een hoge bloeddruk en diabetes, terwijl een stuk lopen juist goed is voor vrijwel alles: je hart, bloedvaten en -druk, cholesterol, botten en spieren, gewicht, geheugen en humeur hebben allemaal baat bij een wandeling. 

Apps 

De kans is groot dat je zelf niet goed de afstand in kan schatten en daar hoef je je ook niet druk over te maken. Verschillende apps doen namelijk het werk voor je! Kies voor bijvoorbeeld Pedometer (van de makers van hardloop-app Runtastic). Bij deze app kun je je pasgrootte instellen, kan je instellen dat je een signaal krijgt wanneer je bijvoorbeeld 1000 stappen hebt gezet en ontvang je aan het einde van de week een overzicht. Of bijvoorbeeld de app MapMyWalk waarbij je je wandeling helemaal kunt analyseren. Op deze manier kan de juiste app net voor dat extra beetje motivatie zorgen en bereik je je gewenste aantal stappen. 

Bron: Happy in Shape | Beeld: Bruno Nascimento