Dít moet je eten om een jetlag tegen te gaan

Dít moet je eten om een jetlag tegen te gaan

Het vakantieseizoen komt alweer langzaam op gang en dat betekent dat er ook weer flink wat mensen last zullen krijgen van een jetlag.

Heb jij geen idee hoe je het beste van je jetlag af kunt komen? Dan hebben wij goed nieuws voor je, want volgens Cookloveshare kun je je jetlag voortaan bestrijden door de juiste voedingsmiddelen te eten! Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn, maar het is echt zo.

1. Kersen en gember

Lees ook: Slaap jij in het weekend vaak uit? Grote kans dat jij last krijgt van een 'social jetlag'

In gember en in kersen zit het stofje melatonine. Dit is een lichaamseigen stof waardoor je in slaap valt. Als je dit dan ook eet voordat je eigenlijk zou moeten slapen, val je beter in slaap en is je jetlag hopelijk ook snel verholpen. 

2. Havermout

Kom je in de ochtend aan op de plaats van bestemming, maar is jouw biologische klok nog ingesteld op avond? Dan is het verstandig om meteen mee te doen met het ritme van het land waar je bent. Ga daarom lekker ontbijten als het er ochtend is, maar kies dan wel voor een gezond ontbijtje. Door gezonde koolhydraten te eten, zoals havermout, heb je de hele dag nog energie!

3. Water

Als je hebt gevlogen, is je lichaam flink uitgedroogd door de droge lucht hoog in de wolken. Door je lichaam te hydrateren kun je de jetlag een stuk sneller verhelpen dan wanneer je niet genoeg drinkt. 

Bron: Happy in Shape | Beeld: BSR