MC Daily News: business boeken voor working girls

Mind your own business. Welke business boeken moet elke working girl in haar kast hebben staan? Hier onze top 5 van must-read boeken.

Mind your own business. Welke business boeken moet elke working girl in haar kast hebben staan? Hier onze top 5 van must-read boeken.

1. Excuses and Lies (Lines for All Occasions)

Knock Knock | € 8,99 | ?Knock Knock Publisher
“The toilet overflowed and I had to wait for the plumber.” Dit boekje moet je paraat hebben als je je werk niet af hebt, te laat bent of als je je uit een confrontatie wilt redden. Een gouden pocket met advies en raad en een handzame Dr. Phil die je niet al te serieus moet nemen.

2. Lean in

Sheryl Sandberg | € 19,95 | Lev Boeken
Je krijgt een prachtbaan aangeboden als COO (Chief Operating Officer) bij Facebook. Uit pure euforie ga je direct akkoord met het salaris. Dom, haar eigen stomme fout, vond Sheryl Sandberg. In haar boek Lean in vertelt ze over de weg naar de top, met behulp van opmerkelijke anekdotes. Sheryl is een goeroe voor vrouwen die op het hoogste pluche terecht willen komen. Ze begon als ‘nobody’ en heeft nu een plek op de Fortune-lijst van ‘50 Machtigste Vrouwen’.

Zo vergroot je de impact van je social media content >

3. Hoe krijgen ze me zo gek?

Marjan Haselhoff | € 19,95 | ?Academic Service
Ongeduld, conflicten en die eeuwige drang om te presteren: de werkvloer is soms net een boksring. Coach en trainer Marjan Haselhoff beschrijft aan de hand van een negenstappenplan hoe je effectief en toch gelukkig kunt werken. Het boek vereist wel een ik-wil-dit-leren-attitude. Alléén bladeren baat niet!

4. Jobshopper

Laura van Bouchout | € 24,95 |? Standaard Uitgeverij
Hondenwasser, talkshowhost, bioboerin, mensenrechtenactivist: Laura heeft bijna alles geprobeerd op jacht naar dé droomjob. Haar boek leest als een dagboek, waarin zij op geestige wijze elke baan op deze ‘puike planeet’ probeert en onder de loep neemt.

5. She Takes on The World

Natalie MacNeil | € 22,99 | ?Infinity Publishing
In het boek She Takes on The World beschrijft Natalie op nauwkeurige wijze hoe je een goede ondernemer kunt zijn óf worden. Ze weet van wanten en haar gelijknamige blog is een wereldwijde hit. Hoewel ze een Emmy kreeg voor haar mediabedrijf Imaginarius, vertelt ze een eerlijk en open verhaal over falen, opkrabbelen en gepassioneerd blijven vanachter je bureau. Het boek heeft wel een bijzonder hoog Amerikaans halleluja-gehalte, maar biedt beslist goede inzichten.

Laatste nieuws