John Legend maakt unisex en inclusieve beautylijn

De zanger wil met zijn huidverzorgingslijn belangrijke gesprekken over schoonheidsidealen en de raciale welvaartskloof op gang brengen.

Lees ook

John Legend staat natuurlijk bekend om zijn loepzuivere stem en zijn goede hart. Nu is de All of Me-zanger klaar om zijn imperium uit te breiden naar de beautywereld. John gaat namelijk in samenwerking met het bedrijf A-Frame Brands een eigen unisex beautylijn opzetten die zich vooral richt op mensen van kleur.

‘Iedereen geeft om zijn huid’

Met ruim veertien miljoen volgers op Instagram en regelmatige tv-verschijningen, heeft John skincare hoog in het vaandel staan. “Ik sta natuurlijk in the public eye, dus het is belangrijk dat ik goed voor mezelf zorg en dat ik mezelf goed presenteer aan het publiek”, vertelt de zanger aan Fortune. “Maar iedereen heeft een huid, en iedereen geeft om zijn huid, en iedereen wil zichzelf goed presenteren in elke situatie.” Volgens John is het voor iedereen een belangrijk onderdeel van wie hij of zij is, hoe ze zichzelf presenteren aan de wereld en hoe ze zich voelen.

Mensen van kleur

Met deze huidverzorgingslijn, die nog in ontwikkeling is, wil John zich richten op de unieke behoeften van een donkere, melaninerijke huid. Het is hoog tijd dat er een beautylijn met gespecialiseerde producten voor mensen van kleur op de markt komt, vindt John. Daarnaast hoopt de zanger hiermee belangrijke maatschappelijke gesprekken op gang te brengen, zoals over schoonheidsnormen en de raciale welvaartskloof.

Mensen die het nodig hebben

Voor de unisex en inclusieve beautylijn slaat John de handen ineen met het bedrijf A-Frame Brands, dat in 2019 door acteur en activist Hill Harper en ondernemer Ari Bloom werd opgericht. Het doel van het bedrijf is om producten te maken voor mensen die ze het meest nodig hebben. “We definiëren ‘mensen die ze het meest nodig hebben’ als zwart, bruin, Aziatisch, mensen met een handicap… iedereen voor wie er niets speciaal voor hen is gemaakt”, legt Chief Brand Officer Martin Ekechukwu uit aan Fortune.

Zo lanceerde A-Frame Brands het afgelopen jaar de zonnebrandlijn van tennisster Naomi Osaka en is momenteel een babyverzorgingslijn met actrice Gabrielle Union en haar echtgenoot en voormalig basketballer Dwayne Wade in de maak. “Wij denken dat het oké is om over zwart, bruin en Aziatisch te praten. We zijn met ongeveer 150 miljoen mensen in de Verenigde Staten en wereldwijd zijn we met miljarden”, aldus Ekechukwu.

Wereld een beetje mooier maken

John vindt A-Frame Brands dan ook de perfecte partner voor zijn huidverzorgingslijn. “Ik vind het mooi dat ze een heel divers team hebben en de wereld oprecht een beetje mooier willen maken door te luisteren naar mensen en iets te creëren waar behoefte aan is. Ze zetten zich extra hard in voor mensen van kleur en de producten die deze doelgroep nodig heeft”, aldus de zanger.

Bron: Fortune, People, RTL Boulevard | Beeld: BrunoPress

Laatste nieuws

Zie ook