Hoeveel kwaad kan het om met je beha aan te gaan slapen?

Voor de meeste vrouwen geldt dat ze beter geen beha kunnen dragen tijdens het slapen, maar er zijn altijd uitzonderingen.

Lees ook

Slapen in je beha zou borstgroei in de weg zitten en het zou borstkanker kunnen veroorzaken. We’ve all heard those old wives’ tales. Al is daar geen medisch bewijs voor. Al is er wel een andere reden waarom experts je aanraden om niet in je beha te slapen.

Prettig

Met name wanneer grote borsten hebt, kan het onwennig of zelfs onprettig zijn om je beha uit te doen. En zeggen we niet altijd dat iemand moet doen waar zij zich prettig voor voelt? Geldt voor je beha dan niet hetzelfde? Aan Metro vertelt professioneel beha-expert Tracey Jane hier meer over.

“Sommige vrouwen wordt geadviseerd wel een beha te dragen wanneer ze gaan slapen, bijvoorbeeld vrouwen die borstvoeding geven of vrouwen die net een borstoperatie hebben ondergaan”, vertelt de beha-expert. Wel stelt ze dat het voor de meeste vrouwen beter is om geen beha te dragen in de nacht. “Het is beter voor je lichaam om je beha ’s nachts uit te doen, zodat het lymfestelsel naar behoren kan werken terwijl we slapen, zonder dat er iets in de weg zit wat hard tegen je aandrukt.”

Spieren en zenuwen

De Britse arts Seth Rankin beaamt dat advies van Tracey Jane tegenover Daily Mail. “Rondom je borsten zitten een hoop spieren, lymfeklieren en zenuwen. Als je beha te strak zit, kan dat ervoor zorgen dat het bloed niet goed vanuit je borst naar andere organen stroomt.” 

Ook het fabeltje dat je borsten langer ‘in vorm blijven’ als je met een beha aan slaapt, is volgens de arts klinkklare onzin. Ze verliezen na een tijdje hoe dan ook hun elasticiteit, legt hij uit. “Het dragen van een beha in bed is dus ook nog eens totaal overbodig.’’ 

Wil je toch met een beha aan slapen? Dan adviseert Jane je om een beha te dragen met een zachte cup, zonder beugels. Op deze manier wordt je lymfestelsel minder belemmerd in het werk. 

Bron: Daily Mail, Metro UK | Beeld: iStock

Laatste nieuws

Zie ook