Zwangere Rihanna is het nieuwe gezicht van Louis Vuitton

Een icoon met een iconische tas: wat willen we nog meer?

Met Pharrell Williams als de nieuwe Creative Director bij Louis Vuitton kan het niet anders dat de collecties een vleug streetstyle krijgt. Dit liet hij zien bij zijn SS24 Menswear-collectie, maar ook met het nieuwe model van de collectie. Niemand minder dan een zwangere Rihanna mét babybump steelt namelijk de show.

Icoon

Denk je aan Louis Vuitton, dan denk je al gauw aan dat iconische monogram. In het bijzonder blijven de tassen met het LV-monogram een graag gezien luxury item. Voor z'n eerste campagne voor het iconische Franse modehuis, heeft artiest / Creative Director Pharrell Williams dan ook gekozen om te focussen op de bekende lijn Speedy-tassen.

Voor de kiekjes heeft Williams bovendien een heel bijzonder model gevraagd: niemand minder dan een hoogzwangere Rihanna heeft namelijk de hoofdrol in de foto's voor Louis Vuittons Spring-Summer 2024 Men's Campagne. Een icoon met een iconische tas: wat willen we nog meer?

Speedy

De keuze voor Williams om zich juist te richten op een herinterpretatie is niet gek. Zo laat het Maison weten dat de klassieke Speedy één van de eerste designertassen was die de artiest destijds voor zichzelf had aangeschaft.

De tas, die al bijna een eeuw tot het aanbod van het legendarische label behoort, is door Williams van enkele updates voorzien. Zo worden de bekende trapeziumlijnen van de originele Speedy in ere gehouden, maar is de tas uitgevoerd in 'soepel kalfsleer, gevoerd met het fijnste lamsleer', aldus LV. "Door de zachtere constructie kan de onderkant van de tas samenvouwen en draperen zoals zou gebeuren bij dagelijks gebruik."

De campagne met Rihanna zorgt dat we er niet meer omheen kunnen: Pharrell Williams is here to stay, en daar mag het modehuis zich prima gelukkig mee prijzen!

Bron & beeld: Louis Vuitton