Middagdip onder werktijd? 3 tips voor een wake-upcall 

Je moeheid is tegen te gaan met deze energieboosters.
Middagdip onder werktijd? 3 tips voor een wake-upcall 

Je ogen zijn vierkant van het computerscherm en de werkdrive is even ver te zoeken. En heb je nou al vier keer dezelfde zin gelezen? Ho, stop! Je moeheid is tegen te gaan met deze energieboosters:

1. Drink 's ochtends geen koffie

Cafeïneverslaafd? Wie niet. Probeer toch je eerste koffie van de dag uit te stellen tot na de lunch. Pas dan maakt je lichaam adenosinen aan – oftewel stoffen in je lichaam die de after diner dip veroorzaken. Als je op dát moment een kop koffie neemt werkt het veel effectiever, dan als je het de hele dag door slurpt.

Lees ook: Zo gebruik je deze periode om te investeren in jezelf

2. Maak een powershake

Wie echt goed voorbereid aan de slag wil gaan, maakt in de ochtend (of avond) een gezonde smoothie met een blender of keukenmachine. Gooi alle soorten fruit die je maar lekker vindt in de blender en shaken maar! Je kunt ook een bekertje magere yoghurt toevoegen voor een dikkere smoothie. Maar ook van groenten kun je een heerlijke powershake maken, bijvoorbeeld met wortel, spinazie en bleekselderij. Wedden dat jij meteen opknapt als je dit drinkt?

3. Masseer jezelf zen

Een paar minuten pauze nemen van je werk en je hoofdhuid masseren kan wonderen doen. Het is wetenschappelijk bewezen dat hierdoor de voedingstoffen uit je bloed beter worden aangevoerd en de afvalstoffen afgevoerd. Daarnaast geeft het je een verhoogde doorbloeding, grotere geestelijke helderheid en hierdoor: yes, concentratie. Even een rondje lopen of een andere houding aannemen kunnen hier ook aan helpen. Na vijf minuten in de kleermakerszit op je bureaustoel ben jij er weer helemaal klaar voor!

window._taboola = window._taboola || []; _taboola.push({ mode: 'alternating-thumbnails-a', container: 'taboola-below-article-5f36288890bfb', placement: 'Below Article Thumbnails', target_type: 'mix' });