Winkelen is iets voor vrouwen en de meeste mannen hebben er een hekel aan, toch? Volgens de studie van First Insight is daar niets van waar. Zij zeggen namelijk dat mannen tegenwoordig meer shoppen dan vrouwen, zowel online als in winkels.
Uitkomst
Lees ook: Deze populaire kledingwinkel verdwijnt uit Nederland
First Insight is een platform dat bedrijven helpt om hun voor te bereiden om de toekomst. Hierbij voerde ze twee enquêtes uit in de Verenigde Staten. Twee keer deden er duizend deelnemers mee.
Belgische mode instituut Creamode heeft ook een onderzoek gedaan en uit die studie blijkt dat 56% van de Belgische mannen er altijd top uit wil zien, 37% graag shopt en 31% het belangrijk vindt om een eigen kledingstijl te hebben. Voor de Belgische vrouwen liggen die cijfers nog wel hoger, maar het werd wel duidelijk dat het niet meer gek is als mannen graag winkelen.
Uit de studie van First Insight blijkt ook dat steeds meer mannen dan vrouwen online shoppen. 41% van de mannen shopt online, terwijl 40% van de vrouwen dat doet. Via de smartphone winkelen de mannen en vrouwen evenveel.
Euromonitor
Het Britse marktonderzoeksbureau Euromonitor gaf al eerder aan dat ze verwachten dat de verkoop van mannenkleding dit jaar stijgt tot €431 miljard, terwijl dat vorig jaar nog €395 miljard was. Steeds meer grote merken hebben dit door en komen met uitgebreidere mannencollecties.
Populariteit
Mannenmode wordt steeds populairder, omdat het gewoon meer casual is geworden. Vroeger droeg iedere man een kostuum en nu komt iedereen iedere dag naar z'n werk in een verschillende sweater met iedere keer weer nieuwe schoenen. Doordat bijna alle merken ook een eigen webshop hebben, wordt het winkelen ook wat makkelijker gemaakt. Ben je op zoek naar iets, dan hoef je het maar in te typen en er komen honderden verschillende soorten van dat kledingstuk. Ook verdienen mannen meestal nog meer geld dan vrouwen en dus hebben ze meer geld om uit te geven. Daardoor kopen ze ook luxere kleding en accessoires kopen.
Bron: Beau Monde | Beeld: iStock