Hoewel de horrorfilm The Nun pas over een paar weken in de bioscoop te zien is, zorgt de film nu al voor ophef.
Klachten
YouTube krijgt veel klachten binnen over de film. Warner Bros. Heeft namelijk een reclame van vijf seconden op het videoplatform voor de film lopen, die nogal voor ophef zorgt. In het spotje is vooraf een waarschuwing te zien dat gebruikers hun geluid zachter moeten zetten, voordat er een kort plaatje te zien is uit de film is. Daarbij horen de kijkers een knal en schreeuw.
Advertentie
Bij video’s over horrors en andere gewelddadige films en series is zo’n advertentie natuurlijk geen probleem. Maar het blijkt voor filmpjes te komen met andere onderwerpen. Iemand op Twitter luidt nu de noodklok over de reclame en het is maar liefst 138.000 keer geretweet. Overigens kun je zelf de enge video voorkomen door de horrorcategorie in de instellingen van YouTube uit te schakelen.
Prequel
The Nun is een prequel van The Conjuring-serie. De horrorfilm gaat over een groep mensen die naar het Vaticaan gaan om de zelfmoord van een zuster te onderzoeken. Daar komen ze in aanraking met een andere demonisch moordzuchtige non. De film draait op 7 september in de bioscoop. Wij waarschuwen alvast, in tegenstelling tot YouTube, dat hieronder de trailer van The Nun is te zien. Niet schrikken, hè!
Lees ook: Dat wordt binge-watchen: dit verschijnt er in augustus op NetflixWARNING! If you see an ad on youtube with the volume sign being turned down and nothing else, ITS A JUMPSCARE for the new NUN movie coming out. i advise you look away and/or turn down the volume if you have anxiety or just straight up hate jumpscares, pls rt to save a life
— apple (@bbydvas) 12 augustus 2018
Bron: Panorama | Beeld: iStock, YouTube, Twitter