Bad work habits heeft iedereen. Een beetje stress in combinatie met weinig tijd en veel overwerken zijn meestal de aanleiding. Maar hoe verbreek je die slechte gewoonten? Lees het hier!
Facebookverslaving
Social media-junkies, opgelet. De sociale interactie via FB, Twitter of Instagram activeert een bepaald deel in ons brein dat maakt dat je het gevoel hebt beloond te worden voor iets. Behoorlijk verslavend en tijdrovend, en wees eens eerlijk: wat brengt het je nou echt. Werk een uurtje, gun jezelf dan enkele minuutjes social media time en hups: verder met je werk.
Mail Maniak
Druk niet meteen op send nadat je een mailtje heb getypt. Neem even een pauze en voorkom haastige, en meestal daardoor verwarrende, mails. Toch niet zo zeker over wat je geschreven hebt? Geen probleem. Sla het even op in concepten en kom er later op terug. Je denkt vaak dat je nú moet reageren, maar dat is echt niet altijd zo.
Laatkomer
Vergeet jij wel eens.. dat de pont geen vliegtuig is/je wekker te zetten/de daadwerkelijke lengte van je fietstocht naar het station? Kan best, maar vergeet niet dat te laat komen gevolgen heeft voor jouw prestaties en imago op de werkvloer. Deadlines missen, te laat komen in meetings, mensen zullen het idee krijgen dat ze niet op je kunnen rekenen. Speel een beetje vals en zet je klok een paar minuten voor.
Anti-lunch
Soms lijkt doorwerken tijdens de lunchpauze een slimme zet. Bye bye eindeloze to-do list, denk je dan. Maar hey, het is maar werk. Sta even op, vergezel je collegas aan de eettafel en wees lekker sociaal. Dat doet je goed - je komt bovendien niet over als een stresskip. En hebt tenslotte een stevige boost nodig om daarna weer fris en fruitig door te kunnen werken.
Lees ook: 5 tips om je LinkedIn-profiel te upgraden
Bron: Women's Daily | Beeld: iStock