De enige tip waarmee je productiviteit een boost krijgt

Enne, hij werkt voor iedereen!

Lees ook

Soms heb je het zo druk, dat de moed je prompt in de schoenen zakt en je productiviteit in één klap is verdwenen. Juist omdat je niet weet waar je moet beginnen, ga je van ellende andere dingen doen, waardoor er nooit een einde komt aan jouw to do-list. 

Er is één tip die je uit de brand gaat helpen: blijf to do-lists opstellen. Maar in plaats van ‘gewoon’ alle taken die je gedaan moet hebben onder elkaar te zetten, zou jij je taken in vier categorieën moeten indelen. Bovenaan jouw lijstje komt de categorie ‘urgent en belangrijk’; deze dingen zou je direct moeten doen. Hieronder de categorie ‘belangrijk maar niet urgent’, hiervan beslis je vooral wanneer je het gaat doen. ‘Niet heel belangrijk maar wel urgent’ zijn dingen die je wellicht aan iemand anders kunt uitbesteden, en ‘niet belangrijk én niet urgent’ komt onderaan te staan. En daar komen dus dingen te staan zoals de nieuwe aflevering van je favoriete serie kijken.

Probeer eens je werkdag in te delen op deze manier, wedden dat je een stuk productiever wordt?

Say what? Zo veel stagevergoeding krijg je bij Apple en Facebook >

Bron: Lifehack | Beeld: iStock

Laatste nieuws

Zie ook