doDisplay('div-gpt-ad-MarieClaireNL_below_menu_allpages');

4 x Ongezond eten zonder schuldgevoel

Het kan dus écht.
doDisplay('div-gpt-ad-MarieClaireNL_below_image_article');
@media (max-width: 679px){#fig-6100faaf6f8a4 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6100faaf6f8a4 img{#fig-6100faaf6f8a4 img.lazyloading{width: 470px;height: 470px;}}@media (min-width: 680px) and (max-width: 680px){#fig-6100faaf6f8a4 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6100faaf6f8a4 img{#fig-6100faaf6f8a4 img.lazyloading{width: 624px;height: 624px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-6100faaf6f8a4 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6100faaf6f8a4 img{#fig-6100faaf6f8a4 img.lazyloading{width: 1290px;height: 726px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-6100faaf6f8a4 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6100faaf6f8a4 img{#fig-6100faaf6f8a4 img.lazyloading{width: 948px;height: 533px;}}4 x Ongezond eten zonder schuldgevoel

Soms komen de salades en crackers met avocado zo je neus uit dat je even zin hebt in totaal iets anders. Wat dacht je van een pizzapunt of een vette hamburger? We hoeven je niet te vertellen dat het eens in de zoveel tijd ontzettend lekker is, maar vaak voel jij je daarna toch schuldig. Want van binnen weten we allemaal dat die salade een gezondere keuze was geweest...

doDisplay('div-gpt-ad-MarieClaireNL_in-content_top_article');

Er zijn trucjes waardoor je wél kunt genieten van die vette hap – en dan bedoelen we écht genieten, ook achteraf. 

1/ Bestel kleinere porties

Eigenlijk krijg je altijd teveel en eet je ook de laatste frietjes op omdat ze er nu eenmaal liggen – niet omdat je nog trek hebt. Je kunt beter voorkomen dat je overeet door bijvoorbeeld een kindermenu te bestellen. Wedden dat je daar ook echt wel genoeg aan hebt?

2/ Begin met een grote salade

Door te beginnen met een grote salade, heb je het gezonde gevoel weer te pakken. Spreek met jezelf af dat je jezelf daarna trakteert op een snack. Je zult zien dat je na een paar happen al genoeg hebt.

3/ Gezonde alternatieven

Tegenwoordig bestaan er zo veel alternatieven voor de oude vertrouwde aardappelfrietjes. Neem bijvoorbeeld pastinaak- of zoete aardappelfriet; deze zijn een stuk gezonder. Daarnaast is het beter om een pizza met een dunne, krokante bodem te nemen in plaats van een pizza met een dikke broodbodem.

4/ Take your time

Dit geldt overigens niet alleen als je fastfood eet; je zou altijd de tijd moeten nemen als je eet. Je hersenen hebben namelijk zo’n twintig minuten nodig om het signaal door te krijgen dat je genoeg hebt gegeten. Schrans dus niet alles naar binnen, maar geniet ervan. Als je langzamer eet, zul je uiteindelijk minder calorieën binnenkrijgen.

Waarom je volgens experts vaker pizza moet eten >

Bron: PureWow | Beeld: iStock

doDisplay('div-gpt-ad-MarieClaireNL_in-content_bottom_article');