Vrouw bewijst dat weinig calorieën je niet helpen aan een strakker lichaam

Het kan je fitnessdoelen saboteren.

Lees ook

Nu wordt er vaak gedacht dat je minder calorieën moet eten om gewicht te verliezen en een fit lichaam te krijgen, maar de Australische blogger Madalin Giorgetta bewijst het tegendeel met haar foto’s op Instagram.

Hoewel ze altijd al een slank lichaam had, was ze niet erg gezond. Ze begon daarom een dieet te volgen met maar 800 calorieën per dag voor een fitter lichaam. Ze dacht dat ze goed bezig was, maar met het uitblijven van de resultaten besloot ze een voedingsdeskundige om raad te vragen.

Wat bleek? Ze kreeg veel te weinig koolhydraten binnen om haar fitnessdoelen te bereiken. Als je lichaam namelijk minder calorieën binnenkrijgt dan dat het nodig heeft om te functioneren, probeert je lichaam juist alles zo lang mogelijk op te slaan.

Met een dieet van 1.000 calorieën meer voelt ze zich nu gelukkiger dan ooit. Hoewel ze geen gewicht heeft verloren, is ze nu veel fitter en heeft ze meer energie. Bekijk haar transformatie hieronder:

Mensen kunnen niet geloven dat deze vrouw nu slechts 77 kilo weegt >

 

Let’s just preface this by saying no, I did not have an ED. When I was eating 800 calories a day, I thought I was healthy. I was eating healthy food, but hardly any macronutrients. I was curious to find out what my macros were like before I actually started counting my macros, so I entered my old foods into @myfitnesspal to find out. I was quiet astonished to see how little protein and carbs I was eating. 800 calories seems absurdly low as now I need minimum 1500 calories to be full, but at the time 800 calories was keeping me full because that’s what my body was used to. After a while though, salad simply wasn’t cutting it, and for all the restrictions I was placing on my diet, I simply wasn’t seeing the results I had anticipated. So I got in touch with a PT and nutritional coach and got my macros sorted. When he first told me to eat 50% carbs I nearly died! I was eating about 10% carbs before and could not fathom how 50% carbs would not make me fat. I also freaked out at all the calories. I’ve been keeping an excel spreadsheet and in the first week of being on macros my average calories for the week was a little over 1000. I remember how hard I struggled to actually eat the size of my meals. I would just put my lunch next to my desk and eat it over the course of 3 hours as I couldn’t eat it in one sitting! Now my stomach can take way more and is much happier! In the second week I was averaging 1600 calories a day! It didn’t take long for my body to catch up. A part of me may always have that mindset that relates not eating with weight loss and “being good today”. Sometimes I may forget to eat lunch just because I got busy and for a second I will revert back to old thinking, and think “ohh, I’ve done really well today and haven’t eaten much at all.” That’s why I love tracking my macros. It will tell me “Maddy, you need to eat more. Go eat 3 potatoes”. And I’ll pat myself on the back for being healthy and doing really good today! If you’re under feeding yourself in an effort to lose weight, don’t do what I did for so long. Don’t waste your time eating salad when you could be eating sweet potatoes and banana pancakes. Eat more and get fit. It actually works

Een foto die is geplaatst door Madalin Giorgetta (@madalingiorgetta) op

 

Bron: Metro UK | Beeld: Instagram (@madalingiorgetta)

Laatste nieuws

Zie ook