Saar’s soulkitchen: 3 x fit & gezond

In het kader van de Marie Claire Fit Challenge maak ik 3 gerechten die blaken van gezondheid en energie.

Lees ook

In het kader van de Marie Claire Fit Challenge maak ik 3 gerechten die blaken van gezondheid en energie. En die bovendien lekker zijn, want het moet natuurlijk wel leuk blijven.

Nr 1: supersalade
Koolhydraten uit peulvruchten zijn volgens health coach Radmilo de beste die je kunt hebben. Dus met deze salade van boterbonen en gerookte kip zit je goed.

Nodig voor 2: blikje (biologische) boterbonen van ca. 400 g • ca. 100 g (biologische) gerookte kipfilet, in plakjes • half rood uitje, gesnipperd • 2 eetlepels citroensap • 4 eetlepels extra virgin olijfolie • paar takjes bladpeterselie, fijngesneden • peper & zout

Spoel de bonen af met koud water en laat ze uitlekken. Maak een dressing van citroensap, olijfolie, peper en zout en roer die, samen met de peterselie en rode ui, voorzichtig door de bonen. Plakjes gerookte erop et voilà!

fit & gezond

Nr 2: vitaminebom
Groente & fruit leveren instant energie én vitaminen (vraag maar aan Soda). En deze roergebakken spinazie met hazelnoten zijn té lekker.

Nodig voor 2: 300 g gewassen verse spinazie • kleine ui, in dunne ringen • klein teentje knoflook, gehakt • handje hazelnoten, even geroosterd en gekneusd • 1 eetlepel milde olijfolie • peper & zout

Doe de olie in een wok en fruit de uien en knoflook tot ze zacht en lichtgekleurd zijn. Draai het vuur hoog, doe de spinazie erbij en roerbak ongeveer anderhalve minuut. Peper en zout erdoor, hazelnoten erover en meteen opeten.

Nr 3: groene snack
Chips daar blijf je natuurlijk ver van tijdens de Marie Claire Fit Challenge. Maar om te vieren dat het weekend is, mag je heus wel een gezonde snack. Vette vis, tipt Radmilo deze week, zit vol gezonde omega 3. Van mijn groene zalmtoastjes mag je er dus zoveel als je wilt.

Nodig voor ca. 15 stuks: stuk komkommer, geschild en in 15 plakjes • 100 g gerookte zalm • paar takjes verse dille • paar druppels citroensap • versgemalen zwarte peper

De plakjes komkommer doen dienst als toastjes (lekker low-carb). Beleg elk komkommertje met een plak zalm, knijp er wat citroensap over en garneer met een takje dille en peper uit de molen. Qua koken stelt het niks voor, ik weet het, maar gezond en heerlijk is het wel.

Lees ook: bananenbrood maak je zo >

Laatste nieuws

Zie ook