7 Werkgewoontes die je leven een stukje makkelijker maken

Simpel maar efficiënt.

Het is makkelijk om snel in je werk op te gaan. Want: je hebt genoeg te doen. Dit kan ervoor zorgen dat je bureau een troep is, je tussendoor ‘ongezond’ zit te snacken en dat je vergeet om af en toe even je benen te strekken. Daarom 7 werkgewoontes op een rij, die je leven een stukje makkelijker kunnen maken op kantoor

Zeven tips 

1. Zorg voor een opgeruimd bureau
Ruim alles wat niet op je desk hoort te liggen op. En wist je dat visuele rust ook zorgt voor mentale rust? Houd je bureau dus netjes. 

2. Leg in je bureaulade een snack
Handig als je een afternoon dip hebt. Soms heb je in de middag gewoon even wat meer suiker nodig. Fijn als het dan binnen handbereik ligt. 

3. Sta iets eerder op
Je dag begint een stuk relaxter als je een klein beetje eerder opstaat. Je hebt meer tijd, waardoor je rustig kunt wakker worden en je klaar kunt maken. 

Lees ook: Bewezen: een vrouwelijke baas zorgt voor meer motivatie op kantoor

4. Maak je lunch de avond van tevoren klaar
Het scheelt in de ochtend echt tijd. En hoe heerlijk is het als je een rijk belegde boterham mee kunt nemen naar werk? Precies! 

5. Als je stagiaires hebt, zet ze dan goed in
Ze zijn er om te leren, niet om koffie en andere huishoudelijke taakjes te vervullen. Geef ze dus iets te doen!

6. Beperk het appen met vrienden 
Leuk om je Whatsapp Web continu aan te hebben staan en uitgebreid met je vriendinnen te chatten, maar het kost je ook bruikbare werktijd. Geef jezelf even een cutoff time, zodat je je kunt focussen op je werk. 

7. Noteer nuttige informatie tijdens vergaderingen op een digitaal apparaat
Het gaat veel sneller als je mee kunt typen met het verhaal dat vertelt wordt. Aantekeningen maken in je notitieboekje kan ook, maar voor je het weet zit je als een malle mee te schrijven en volg je niet meer wat er nou precies gezegd is. 

Bron: Cosmopolitan US | Beeld: The Devil Wears Prada

Laatste nieuws