Coronacrisis zorgt voor laksheid op het gebied van kledingkeuze én persoonlijke verzorging

De helft werkt in een trainingsbroek, een kwart in pyjama.

Week zes van thuisisolatie is ingegaan. Waar de één zo goed mogelijk probeert om een ritme te houden, lukt het bij de ander wat minder goed. Zo blijkt namelijk dat vier op de tien Nederlanders die momenteen gedwongen vanuit huis werken, zich anders kleden dan voorheen.

Kledingkeuze

Acties.nl deed onderzoek onder 1.525 Nederlanders die op dit moment thuiswerken. Zo blijkt dat 48 procent geregeld in zijn of haar joggingbroek werkt, maar ook de pyjama is populair. Zo zou maar liefst een kwart van de ondervraagden de afgelopen maand, één of meerdere dagen volledig in zijn of haar nachtgoed hebben doorgebracht.

Lees ook: Waarom een mondkapje dragen juist voor meer risico kan zorgen

Persoonlijke verzorging

Gedwongen thuiswerken leidt overigens niet alleen tot een losser kledingbeleid. Uit het onderzoek blijkt dat we ook lakser zijn geworden wat betreft uiterlijke verzorging. Zo geeft maar liefst één op de vijf mannen aan dat ze de afgelopen maand minder vaak gedoucht hebben dan voorheen, tegenover slechts veertien procent van de vrouwen.

Niet alleen werd er de afgelopen maand door thuiswerkers minder vaak gedoucht, ook werd er minder aan de mondhygiëne gedacht. Zo geeft 22 procent van de respondenten aan dat ze in de afgelopen maand, één of meerdere dagen niet hun tanden hebben gepoetst. Daarnaast gaf de helft van de thuiswerkende vrouwen tijdens de coronacrisis aan, dat ze meerdere dagen geen make-up hebben gedragen en/of hun haren niet hebben gewassen.

Bron: Acties.nl | Beeld: iStock

Laatste nieuws