Dit Nederlandse modelabel ondertekent de #rewiringfashion oproep

"De fashion kalender is te snel, individualistisch en vooral niet meer gebaseerd op de relevantie om de behoefte van de consument te bedienen en haar identiteit te zien."
Dit Nederlandse modelabel ondertekent de #rewiringfashion oproep

Het Nederlandse modelabel Dante6 heeft direct haar handtekening onder de #rewiringfashion oproep gezet. Dit initiatief roept internationale ontwerpers, CEO's en detailhandelaren over de hele wereld op om de modekalender te veranderen.

Roer om

Dante6 had naar aanleiding van de resultaten van een grootschalig, internationaal onderzoek de nieuwe strategie al klaarliggen. De komst van het Covid-19 virus, bood het modemerk de kans om het moment te pakken en het roer om te gooien. En deze beslissing sluit dan ook perfect aan bij #rewiringfashion.

Lees ook: Met deze 6 merken kies jij voor duurzaam

Modekalender

“De fashion kalender is te snel, individualistisch en vooral niet meer gebaseerd op de relevantie om de behoefte van de consument te bedienen en haar identiteit te zien. Collecties sluiten niet aan bij de veranderende weerpatronen en trendbehoeften. Zo heeft het huidige systeem de hele keten beschadigd en zal de kalender aangepast moeten worden om de financiële gezondheid, maar met name het welzijn van mens, dier en natuur te beschermen.”, zegt Arlette Huisman, CEO van Dante6.

“Ik heb nooit begrepen waarom fashion labels zomercollecties in hoog winter leverden en wintercollecties in hartje zomer, om vervolgens pas de aandacht van de consument te krijgen wanneer de goederen te lang in de winkel liggen en met kortingen worden aangeboden. Een ongezonde situatie wat mij betreft. Een langgekoesterde wens komt dan ook in vervulling. Ik kan niet wachten om op basis van een nieuw en relevant fundament sterke, inspirerende vrouwen de beste versie van zichzelf te laten worden door haar identiteit te zien en in te spelen op haar behoeften. Zodat we met haar en de hele keten kunnen laten zien dat een gezonde, verantwoorde en succesvolle fashion industrie haalbaar is!”, aldus Huisman.

En dit is precies waar de oproep #rewiringfashion zich op richt. Het initiatief is opgericht door een groep verschillende, onafhankelijke ontwerpers, leidinggevenden en detailhandelaren vanuit de hele wereld. Het doel van de oproep? Het verhaal en de magie van mode te vertragen en te herontdekken. Zodat het modesysteem weer bevordelijk wordt voor de creativiteit en het belang van de ontwerpers, retailers, klanten én planeet.

window._taboola = window._taboola || []; _taboola.push({ mode: 'alternating-thumbnails-a', container: 'taboola-below-article-5f664d43ad7cc', placement: 'Below Article Thumbnails', target_type: 'mix' });