5 tips om te herstellen van een slechte nachtrust

Niets is vervelender dan dat je na een hele nacht woelen en draaien vroeg op moet staan.
slechte nachtrust

Niets is vervelender dan dat je na een hele nacht woelen en draaien vroeg op moet staan. Je kunt na een slapeloze nacht natuurlijk leven op koffie en energiedrank, maar zijn er gezondere manieren om je beter te voelen.

5 tips

1. Neem een koude douche
Het is misschien niet heel fijn om te doen, maar het koude water versnelt je ademhaling en zuurstoftoevoer. Daardoor stijgt je hartslag en gaat je bloed gaat sneller stromen, waardoor je meteen een energieboost krijgt.

2. Drink veel water
Een slechte nachtrust zorgt vaak voor uitdroging van het lichaam. Als je lang wakker bent maak je namelijk alle waterreserves op. Zorg er daarom voor dat je de hele dag blijft drinken om goed te hydrateren en je lichaam te herstellen.

3. Ga naar buiten
Volgens onderzoek kan het maken van een korte wandeling je vermoeidheid verminderen met 65 procent. Daarnaast stimuleert zonlicht de aanmaak van melatonine en serotonine, wat je humeur en energie een oppepper geeft.

4. Vermijd suikers
Voor je gevoel geven suikers je meer energie, maar dat is slechts tijdelijk. Het resultaat: je stort daarna weer in. Je kunt het beste voedselsoorten eten die gezonde proteïnen bevatten, zoals avocado, eiwitten en kip.

5. Maak een speciale afspeellijst
Zet allemaal vrolijke, up-tempo nummers in je afspeellijst, waar je graag naar luistert. Het ritme van de muziek zou volgens onderzoek namelijk je energielevel omhoog brengen en je concentratie verbeteren.

window._taboola = window._taboola || []; _taboola.push({ mode: 'alternating-thumbnails-a', container: 'taboola-below-article-5f69bc5937759', placement: 'Below Article Thumbnails', target_type: 'mix' });