Waarom het zo belangrijk is om over borstkanker te praten

Van de een op de andere dag staat je leven stil, door een knobbel in je borst.

Ambitieus, vol levenslust en in de bloei van hun leven, het overkwam Damanja, Patty, Maud en Jolijn. Bij hen werd borstkanker geconstateerd.

Knobbel

Van de een op de andere dag staat je leven stil, door een knobbel in je borst. Waar voor deze powervrouwen tot dat moment de wereld aan hun voeten lag, hadden zij nu ineens een 'tietel': Borstkankerpatiënt. “Waar je eerst dansend door het leven ging, ben je nu blij als je de wind door je haren mag voelen of mag genieten van de zonnestralen of regendruppels op je snoet”.

1 op de 7 vrouwen

Hoewel 1 op de 7 vrouwen in Nederland de diagnose borstkanker krijgt, heerst er een enorme taboe rondom het onderwerp borstkanker. Zo’n heftige ziekte heeft een enorme impact op het leven van deze vrouwen en dat van de mensen om hen heen. Om het serieuze onderwerp (meer) bespreekbaar te maken, heeft voedselproducent Magioni iets bedacht. “Streven naar een wereld waarin je niet hoeft kiezen tussen lekker en gezond is een mooi doel, maar soms heb je geen invloed op je gezondheid. Hoe bewust je ook leeft, sommige dingen overkomen je. Zo is het ook met borstkanker. Daar kan geen bloemkoolpizza tegenop, helaas.”

Bespreekbaar maken

Met deze campagne wil Magioni op een luchtige manier een heel belangrijk onderwerp bespreekbaar maken, het gesprek openen en zelfonderzoek aansporen. “Pizza eet je met vrienden en familie. Met de roze Titza’s op basis van bloemkool willen we op een luchtige manier, een belangrijk onderwerp bespreekbaar te maken. Ga tijdens een avond met een Magioni Titza het gesprek aan over borstkanker.”

De limited edition Titza ligt vanaf oktober exclusief in de schappen bij Jumbo en van elke verkochte Magioni Titza gaat er €1 naar Pink Ribbon.

Dit bericht bekijken op Instagram

VROUWEN MET EEN TIETEL🎀⁣ ⁣ Van de een op de andere dag staat je leven stil, door een knobbel in je borst. Het overkwam Damanja, Patty, Maud en Jolijn. Bij hen werd borstkanker geconstateerd. En met hen nog velen anderen, want 1 op de 7 vrouwen in Nederland krijgt in haar leven de diagnose borstkanker. ⁣ ⁣ Oktober staat al jarenlang internationaal bekend als borstkankermaand, een maand waarbij er wereldwijd extra aandacht is voor deze ziekte. Dit jaar zetten we ons in voor Pink Ribbon. Met pizza: de Titza. Het is een pizza met een verhaal. Het verhaal van alle vrouwen die, op welke manier dan ook, met borstkanker te maken hebben. Het verhaal dat gedeeld mag worden. ⁣ ⁣ Wij vinden dat we als voedselproducent moeten bijdragen aan een betere toekomst. Streven naar een wereld waarin je niet hoeft te kiezen tussen lekker en gezond is een mooi doel, maar soms heb je geen invloed op je gezondheid. Sommige dingen overkomen je. Zo is het ook met borstkanker. Daar kan geen bloemkoolpizza tegenop, helaas.⁣ ⁣ De limited edition Titza ligt vanaf 5 oktober exclusief de schappen bij @jumbo en van elke verkochte Titza gaat er €1 naar @pink_ribbon_nl . Met de Titza willen wij op een luchtige manier een belangrijk onderwerp bespreekbaar maken, het gesprek openen en zelfonderzoek aansporen. En dat kunnen we niet alleen, dus eet jij ook een puntje mee? ⁣ ⁣ It’s in your breast interest!💓🍕⁣ Sharing is caring.⁣ English below 👇🏽 ⁣ Special thanks to: @meis.jip, @famkemesman, @marshacalori @pascalehoogstraate @hetispatty @maudvanoossanen @damanjab @jolijnvm

Een bericht gedeeld door Magioni (@magionipizza) op

Bron: Beau Monde, Magioni | Beeld: iStock, Instagram

Laatste nieuws