6 manieren om te relaxen tijdens een drukke werkdag

Zodat je tijdens een moeilijke en stressvolle situatie rustig blijft.
thuiswerken stress

Druk, druk, druk! Je moet nog van alles doen en de dag is alweer bijna voorbij, argh! Het is moeilijk om in zo'n situatie rustig te blijven, maar hopelijk heb je iets aan deze tips:

1. Drink groene thee

Groene thee is het perfecte drankje wanneer je even tot rust moet komen. Het is niet alleen lekker, maar het bevat ook L-theanine, wat boosheid helpt te verminderen.

2. Kauw kauwgom

Los van het feit dat het je adem verfrist, helpt het ook stress te verminderen. Het kauwen zorgt ervoor dat je je minder zorgen maakt én dat je cortisolniveau (stresshormoon) daalt.

3. Masseer je handen

Het klinkt misschien een beetje raar, maar een handmassage kan stress verminderen en voor een kalm gevoel zorgen. Masseer met je duim je handpalm en voor je het weet ben je weer helemaal zen.

4. Haal diep adem

Een paar keer diep ademhalen kan er al voor zorgen dat je cortisolniveau omlaag gaat. Daarnaast daalt je bloeddruk, wat voor meer rust en concentratie zorgt.

5. Ruim je bureau op

Als je gestrest bent, is het belangrijk dat je bureau geen troep is. Wanneer alles netjes opgeruimd is, kun je je spullen ook sneller vinden. Daarnaast zijn er minder prikkels, wat ook zorgt voor rust in je hoofd.

6. Ga even weg

Als je de stress echt niet meer aankan, kun je het beste even weggaan. Ga even naar buiten en loop een rondje om weer rustig te worden. Bewegen zorgt ervoor dat je endorfine (gelukshormoon) aanmaakt, wat je humeur meteen verbetert.

window._taboola = window._taboola || []; _taboola.push({ mode: 'alternating-thumbnails-a', container: 'taboola-below-article-5fc367e4dd8fa', placement: 'Below Article Thumbnails', target_type: 'mix' });