6 tips om je klaar te maken voor de werkweek na een lui weekend

You've got this!

Lees ook

Of je nou bent gaan barhangen met vrienden of de hele dag in bed series hebt gekeken met een zak chips: deze relaxmomenten heb je zo nu en dan nodig om bij te komen. Toch kan jij je maandagochtend slecht voelen door je luie weekend en slechte eetgewoontes. Daarom deze zes tips om je klaar te maken voor een nieuwe werkweek. 

1/ Drink veel water
Na het ongezonde eten en misschien zelfs een paar wijntjes, is je lichaam uitgedroogd. Zorg er dus voor dat je veel water blijft drinken om je lichaam te herstellen. Een saaie tip maar schiet ons niet af, het is echt effectief.

2/ Sporten
Beweging zorgt ervoor dat jij je beter kunt focussen en dus minder snel fouten maakt op werk. Ook blijkt uit onderzoek dat het vermoeidheid tegengaat, omdat het je energielevel direct een boost geeft. Ga in de ochtend nog even snel naar de sportschool, zodat je daarna vol energie aan het werk kan.

3/ Neem een koude douche
Het nemen van een koude douche maakt je niet alleen goed wakker, maar het helpt ook je vermoeide huid te herstellen.

4/ Vermijd suikers
Aan het begin van de werkweek heb je waarschijnlijk zin in suikers om je energielevel omhoog te brengen, maar het laat je uiteindelijk alleen maar slechter voelen. Je krijgt er namelijk maar tijdelijk energie van, waardoor je daarna juist weer instort.

5/ Eet veel groente en fruit
Neem regelmatig wat groente en fruit als tussendoortje. Het hydrateert je lichaam en zorgt voor goede vezels. De antioxidanten die er in zitten, helpen je lichaam te herstellen na een ongezond weekend.

6/ Matig met zout eten
Probeer bewerkt eten als kant-en-klaarmaaltijden, voorverpakte soep of pastasaus en dressings uit de supermarkt te vermijden. Al het zout dat erin zit zorgt ervoor dat vocht wordt opgeslagen, waardoor jij je opgeblazen kan voelen.

7/ Ga op tijd naar bed
Als je bent uitgegaan in het weekend, is het belangrijk dat je goed uitrust. Zorg ervoor dat je op zondagavond op tijd naar bed gaat en zo aan je acht uur slaap komt. Op deze manier kan jij weer uitgerust aan een nieuwe werkweek beginnen.

Lees ook: Waarom elk weekend drie dagen zou moeten duren

Bron: Bustle | Beeld: Getty Images

Laatste nieuws

Zie ook