Doe mee aan de #marieclairefitchallenge met Radmilo Soda

Week 1 succesvol afgerond? Tijd voor week 2 van de #marieclairefitchallenge! Deze week met extra veel tips over voeding van Radmilo Soda.

Lees ook

Week 1 succesvol afgerond? Tijd voor week 2 van de #marieclairefitchallenge! Deze week extra veel tips over voeding van Radmilo Soda. Enorm belangrijk wanneer het gaat om een gezonde levensstijl en essentieel voor een strak lijf. Here we go!


Stap 1

Maak een lijstje met gezonde recepten voor deze week.

5 healthy food-tips:

  • Groente en fruit geven direct energie doordat ze mineralen en vitaminen bevatten; die eerste ondersteunen de elektrolytenconcentratie in je lichaam en die laatste zijn goed voor je weerstand. Daarnaast verbeteren groente en fruit je stoelgang doordat ze veel vezels bevatten én ze helpen je bloeddruk op peil te houden.
  • Eet vette vis, zoals zalm, haring en makreel. Die is rijk in omega 3 en dat is goed voor de ontwikkeling van je hersenen en voor je gewrichten en bindweefselcellen.
  • Probeer na 16 uur je inname van koolhydraten te beperken. Als je laat eet, kies dan voor koolhydraten uit peulvruchten.
  • Eet maar één keer per dag brood, het liefst volkoren, spelt of zuurdesem, en kies altijd voor levend beleg – tomaat, paprika, sla, avocado, etc.
  • Dingen als rijst, pasta & aardappels, brood en andere deegwaren bevatten veel calorieën en kunnen dus zorgen voor overgewicht. Eet deze producten met mate en alleen vóór het sporten.

Stap 2
Doe bewust boodschappen en maak een lijstje.

Maak één keer een standaard boodschappenlijst van alle gezonde producten die je langere tijd kunt bewaren. Nu hoef je als je boodschappen gaat doen alleen maar uit je lijst te kiezen waar je zin in hebt (maar je kunt natuurlijk ook álles op voorraad houden). Zo heb je altijd de basisproducten in huis waarmee je een gezonde maaltijd kunt bereiden, en hoef je nog maar één of twee keer in de week de verse producten in te kopen. Door maar één keer boodschappen te doen bespaar je bovendien veel tijd en ook nog eens geld, omdat je minder vaak in de verleiding komt om extra dingen te kopen.

Stap 3
Kook zo vaak mogelijk zelf en vermijd kant-en-klaarmaaltijden. Als je zelf kookt weet je namelijk precies wat je eet, waardoor je alle controle hebt over wat je binnenkrijgt. Ja, ook dingen als sauzen en dressings maak je dus zelf!

Stap 4
Ben je een emotionele eter? Probeer je bewust te worden van de redenen waarom je naar voeding grijpt om jezelf te troosten. Meer tips om emo-eten tegen te gaan vind je hier.

Het boek ‘Echt Radmilo’ van Radmilo Soda staat boordevol ultra gezonde en delicious recepten. Dus voor een flinke dosis receptinspiratie haal je deze z.s.m. in huis!

Laatste nieuws

Zie ook